سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 10 فروردين 1403
  • همه پرسي تغيير نظام شاهنشاهي به نظام جمهوري اسلامي ايران، 1358 هـ‌.ش
20 رمضان 1445
  • شب قدر
Friday 29 Mar 2024
    به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

    جمعه ۱۰ فروردين

    وطن

    شعری از

    نجمه طوسی (تینا)

    از دفتر دلنوشته ها نوع شعر دلنوشته

    ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ۲۰:۵۴ شماره ثبت ۳۲۵۷۴
      بازدید : ۸۰۲   |    نظرات : ۷۷

    رنگ شــعــر
    رنگ زمینه
    آخرین اشعار ناب نجمه طوسی (تینا)

    اسب زرین فلق می تازد
    از پس ظلمت شب
    وه چه روشن شده است
    دشت تاریک زمین
    نقطه ای می جنبد
    در پناه یک کوه
    می رسد از ره دور
    خاک غربت به سرش
    می کند دست بلند
    سایه ی چشمانش
    وبه یک باره فرو می افتد
    همه ی غم هایش
    آشنایند با او
    خاک واین پهنه ی دشت
    و زلال آبی
    که از آن چشمه ی جوشان زمین
    در گذر است
    می تپد دشت نیایشگریش
    سجده ی طولانی
    سفری سخت گذشت
    ودر اندیشه ی او
    رنج این غربت را پایانی ست
    «باید این خاک گوهر خیز وطن
    سرمه ی چشم کنم»
    سنگ وخاک وعلف وبوته ی خار
    لکه ی ابر سپید پشمی
    پَر پُر پولک آن پروانه
    اشک همچون سیلش
    کفش بی تخته ی او
    عرق گرم تنش
    از پیش می گذرند
    همچو یک مرغ جدا گشته زبند
    یا چو آهوی سبک بال ختن
    همچنان می تازد
    دگر از رنج سفر یادش نیست
    یا نخواهد که به یاد آوردش
    کعبه ی آمالش
    مهر آغشته ی در افکارش
    زادگاه ووطنش
    عشق و اندیشه ی دور کهنش
    در افق جلوه گر است
    همچو مامی که گشوده آغوش
    از برای پسرش
    غرق افکار درونست سرش
    می شمارد با خود
    تک تک ثانیه ها
    وچه سان می گذردلحظه ی دیدار وطن
    در سر مرد غریب
    همچو ماهی یا سال!؟
    ۲۰
    اشتراک گذاری این شعر

    نقدها و نظرات
    تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


    (متن های کوتاه و غیر مرتبط با نقد، با صلاحدید مدیران حذف خواهند شد)
    ارسال پیام خصوصی

    نقد و آموزش

    نظرات

    مشاعره

    کاربران اشتراک دار

    محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
    کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
    استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
    0