دوشنبه ۵ آذر
سه شعر قدیمی شعری از محسن مهرپرور ( م مهر)
از دفتر مهر نوع شعر
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۰ ۰۶:۱۳ شماره ثبت ۳۲۲۶
بازدید : ۱۳۴۹ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر محسن مهرپرور ( م مهر)
آخرین اشعار ناب محسن مهرپرور ( م مهر)
|
( بخاطر خدا )
به ديده اعتبار نيست بيا به دل بها دهيم
سروش عاشقانه را به گوش جان ندا دهيم
بيا به صبح زندگي به شاخه ي پرنده ها
اگر شكوفه اي نشست دلي به آن صفا دهيم
دلي اگر ز بد شكست به خوشدلان گلايه نيست
به هر كسي كه دل دهيم بخاطر خدا دهيم
*
( آمد از غیب چو راز )
آمد از غیب چو راز ملک دیده نواز
عیب عیان شد ز نیاز هر نگاهم شد نماز
ملکم بود ز طرب تاب ندید دل ز طلب
بتپید تب به تنم گرمی نخل و رطب
نور شد و پروانه سان حول او شد پرکشان
دل ز باغ سینه ام همچو آهی از نهان
رقص ساعت خواب شد موعدی نو یاب شد
نادم از باقی نگو که به دل قند آب شد
(نادم تخلص سابقم بوده )1382
*
(تافته و بافته)
تافته و بافته به دوش موي سياه در خروش
از لب پرتگاه لبش ريخته آبشاري ز نوش
در ته دره ي تنش رفته نگاه من ز هوش
رفتي ز دكان به كجا ? باز آ به من عشوه فروش
نگو تمام گشته نگو بهر فريب من نكوش
در طرب نسيم صبح پريده خواب از سر دوش
بانگ پرنده ي صبا ميرسد از دور به گوش
که اي درخت زدِ خشك خيز و لباس سبز بپوش
( 1382)
( م مهر )
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.