پنجشنبه ۱ آذر
شاپرک شعری از ساحل شیدا(ساحل)
از دفتر می ناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ جمعه ۱۶ آبان ۱۳۹۳ ۰۰:۱۶ شماره ثبت ۳۱۵۵۳
بازدید : ۱۴۹۴ | نظرات : ۲۴۳
|
دفاتر شعر ساحل شیدا(ساحل)
آخرین اشعار ناب ساحل شیدا(ساحل)
|
این پیله نشانی ز تمامیّ جهان نیست
پرواز کن از پیله برون آ که زمان نیست
روزی تو شوی شاپرکی عاشق هر نور
امروز بکن .بند جهان از تن خود دور
آن روز تورا مظهر هر عشق ببینند
چون عاشق نوری به تماشات نشینند
این کرم بشد تابه جهان طعمه صیاد
پروانه بشو باش رها فارغ وآزاد
در پیله بیا عاشق شمع دو جهان شو
در قلب بخوان فارغ نامش به زبان شو
آگاه شو این حصر جهان جای شما نیست
چون غرق نیازیم و به آن هیچ وفا نیست
چشمان تو تا کی به تماشا بنشیند
کن پیله رها چند به حاشا بنشیند
آگاه !حجاب از توو.با یار نباشد
تا حضرت خورشید به تو نور بپاشد
درخواب نمانی که در آن منفعتی نیست
در بی خبری غیر زیان موهبتی نیست
گر حضرت آدم به جنان روی وفا داشت
رحمان ببرش نور اميدي و صفا داشت
او غره به خود گشت و عمري " كه" چه مزدور
لیکن شده بر حصر جهان لازم و مجبور
ای کرم تو در پیله نبینی هنر خود
از پیله برون آی که عمرت سپری شد
کرمی تواگر فکر خورو خواب نمایی
با کبر به جز خواری در چشم نیایی
برخیزکه دنیا به تماشای تو آیند
از حیرت تو حورو پری سجده نمایند
تا شاپركي، حلقه ي صد نور بگيري
با قامت خود شوکت صد حور بگیری
ساحل به جهان بار ببند و به خود ت آی!
تو دیده گشا نور ببین قدر خود افزای
با تشکر فراوان از جناب افتداری بزرگوار و جناب خراسانی گرامی و شما بزرگواران که همیشه یاریم کردید
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.