يکشنبه ۴ آذر
کلید رستگار ما شعری از حنظله ربانی
از دفتر حدیث دل نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ۲۳:۵۴ شماره ثبت ۳۱۱۱۷
بازدید : ۴۹۵ | نظرات : ۱۹
|
آخرین اشعار ناب حنظله ربانی
|
دراین سرای ما اگر ، نمی زند پرنده پر
شده نهال بی ثمر ، مدال افتخار ما
شده دو چشم و گوشمان ، به جای عقل و هوشمان
مده به نیش ، نوشمان ، خلاف انتظار ما
اگر ز دست این رَباب ، نمی چکد دو قطره آب
بر خدا زدن به خواب ، گناه آشکار ما
ببین غروب جمعه را ، نگاه مرد خسته را
دل کمر شکسته را ، چه کرده روزگار ما ؟
به خون دیده اش نگر ، به چهر سرخ او نظر
وداع تلخ او شرر ، زند به اعتبار ما
بگویمت که تا به کی ، نوای غم زنی به نی
روان بشو به کوی وی ، به سرو سایه دار ما
حیات مرده را ببین ، که سر نهاده بر زمین
ز خجلت خطا چنین ، خزان شده بهار ما
به خود بیا و بد مکن ، مشو تو رام هر سَخُن
تبر زند به ریش و بن ، بریدن از نگار ما
بخوان سخن مفصّلی ، از این حدیث مُجملی
که این کلام « حنظلی » ، کلید رستگار ما
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.