جمعه ۲ آذر
زندگی شعری از ژیلاراسخ
از دفتر واژه های تنهایی نوع شعر سپید
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۳ ۲۱:۲۱ شماره ثبت ۳۰۸۱۹
بازدید : ۴۹۲ | نظرات : ۳۱
|
|
زندگی
زندگی رنگ خدا
رنگ کوه و ،درو دشت
زندگی ،زمزمه ی عاشق ومعشوق
به ترفند نگاه
زندگی بارقه ایی......
درتن یک برگ درخت
مثل نمناکی سبزه، بوقت صبح دم
مثل بی تابی رود
مثل غریدن ابر
درپس خستگی وبی تابی
زندگی جدولی از شایدها
نقش ،نقشش همه ازبایدها
گاه در شایدو،در بایدِ ما
رنگ می بازد وسرسخت ولجوج
آه ....
از دست تو ای، خانه خراب
زندگی باید گفت
زندگی باید کرد
مثل یک برّه ی رام
مثل طوطی به قفس
مثل دلدادگی رود به دشت
مثل دیوانگی شعر من و هذیان ها
زندگی باید دید
درتب تند زمان ،در سراشیبی و قهر دنیا
در تماشای همان دوست که دشمن باشد
وگناه .....
وگناه را به ترازوی صواب
می کشیم گاه به مثقالی ثواب
زندگی باید کرد
درخمِ کوچه یار
در تب وپیچش گلبرگ نگاه
زندگی بازی یک بچه ی سِرتق مانَد
که بوقت گریه ،خنده را مرگ دهد بی کم وکاست
ومن وما تسلیم
وتو در باید وشایدهایت
زندگی خواهی کرد!
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.