دوشنبه ۲۸ آبان
چارپاره - درخت پایدار شعری از صادق عماری
از دفتر من و تو نوع شعر چهار پاره
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ ۰۸:۳۶ شماره ثبت ۳۰۴۰۹
بازدید : ۷۴۱ | نظرات : ۲۷
|
آخرین اشعار ناب صادق عماری
|
دفتر من و تو
چارپاره – درخت پایدار
کودکی عاشق درختی بود
قلب معشوق نیز عاشق شد
مهرورزی به همدگر کردند
عشقشان مهر و لطف خالق شد
=
در پناه درخت و سایه ی آن
روزها نونهال بازی کرد
ور گرسنه شد او ز سیبش داد
دلبرش بود دلنوازی کرد
=
در ورودش به مدرسه بی حد
خرج ، او را عذاب خاطر داد
مشکلش چون به سمع یاررسید
کل سیبش در اختیار نهاد
=
کودک ما جوان شده آن روز
ازدواجش هزینه بردار است
خانه ای مورد نیازش شد
یادش آمد درخت دلدار است
=
گفت خانه ز شاخه هایم ساز
چون ندارم طلا تو را بدهم
گر تو از غصه های خود برهی
من در آن حال از غمم برهم
=
عمر انسان چه زود می گذرد
آن جوان پیر گشته بود دگر
خسته خواهان آرامشی بود
بهتر از آن درخت هست مگر?
=
چونکه رو کرد سوی او از نو
گفت ، فرزند ، باش نزد من
ریشه با ساق محکمی ماندم
جای آرام بهر جان و تن
=
تازه ، کودک حقیقتی دریافت
نیست چون این درخت در دنیا
جز وجودی که نام او مادر
در کرم پایدار است و پویا
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.