يکشنبه ۲۷ آبان
فضا عطر شهادت بود و، ایثار شعری از فرامرز فرخ
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۳ ۰۱:۱۴ شماره ثبت ۳۰۳۸۴
بازدید : ۵۷۴ | نظرات : ۳۳
|
آخرین اشعار ناب فرامرز فرخ
|
زمانی که جنوب و غرب کشور
بشد زخمی ِ چنگِ ، خصم کافر
-
بسیج و ، ارتشی بود و سپاهی
که تا آن سرزمینها ، گشت راهی
-
نمودند ترک خانه ، ترک همسر
برای حفظ دین و ، حفظ کشور
-
همه با یکدگر،همچون برادر
ندا و رمزشان، زهرا (س)و حیدر(ع)
-
به گاه ِ حمله چون، شیر خروشان
ز غیرت خونشان گردیده جوشان
-
مناجات و دعا بود و توسل
جهاد و عشق و ایمان و توکل
-
گروهی را اسارت امتحان شد
که در آزادگی فخر جهان شد
-
ولی جمعی شده مفقود دوران
که هرگز ما نباشیم اهل کفران
-
عزیزانی ز جان خود گذشتند
و بار آخرت ، اینگونه بستند
-
شهادت را به جان و دل ، خریدند
قفس ها را ، شکستند و ، پریدند
-
هواپیما و بمب و آتش و خون
به آبادان و خرمشهر و مجنون
-
هم از گیلانغرب و شهر سومار
به سرپل یا ز کوه و دشت بسیار
-
خودش یک کربلای ، کوچکی بود
گَهی در حمله ، گه در پاتکی بود
-
فضا عطر شهادت بود و، ایثار
همه پیر و جوان، آن را خریدار
-
ولی خائن خیانت پیشه می کرد
رضایت از عدو ، اندیشه می کرد
-
ستون پنجمی ، از دشمنان بود
یکی دشمن که مخفی و نهان بود
-
بسی ذلت نصیب ابلهان شد
که آواره به اقصای جهان شد
********************
کنون هم جنگ ما ، با نفس دون است
منافق گشته و خوار و زبون است
-
خیانت ها کند بر اعتقادات
کشد ما را به پستی و کثافات
-
نبرد اینجا بسی دشوار تر شد
ولی خائن در اینجا خوار تر شد
-
و پیروزی چه شیرین است اینجا
به حق پیروزی دین است اینجا
-------------------------------------
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.