بسیاری از اثار باستانی ایران در دوران سلطنت سلسه قاجار توسط دول استعمارگری نظیر فرانسه و انگلیس از ایران خارج شد . رئیس موزه لوور پاریس :آثارا تاریخی ایران باستان بی نظیر ترین اثار موجود در این موزه است .
ما ایرانی هستیم .
از تبار کورایشک ، کوروم ، کیدینو ،کوروش و کمبوجیه
از نژاد نامدارانی چو سهراب ،ارش ، گودرز و اسفندیار .طلایه دار تمدنی تاریخی و وارثان خاکی پاک و همچنین مسئولانی بی تفاوت در قبال انچه به ما امانت داده شد تا به نسل های بعد بسپاریم بلکه که از یادها نرویم اما .
اما مانده ام که چه جوابی برای اینده گان داریم ؟
انان که مجبورند برای شناخت پیشینه خویش راهی غربت شوند و هویتشان را پشت ویترین موزه های سایر ملل تکاپو کنند .
سخت است ( گدای ارثیه پدری بودن )
باید خندید
باید خندید
اما نه به بد ختی سرنوست .
به کج روی ها
به قصه ی غصه دار قومی که پشت دیوار اجنبی به دنبال اشنایی میگردند .
(دیریست سعادت اباد تکاپو میکنند . )
باید خندید
به طرز تفکر فرومایه گانی که تاراج تاریخ و تمدن را تکلیف میبینند .
و با تبسمی بر لب ،تلاش و تظاهر برای تفاخر تمدنی تهی دارند .
تعارض این است .
تمدنی تاریخی تهی از داشته هایش .
تهی از تمدنی پر ز داشت دیگری.
سخت است .
در غریبستان گدایی ارثیه پدری .