سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        شهر من مسجدسلیمان

        شعری از

        ناصر ترهنده (یارا)

        از دفتر کاکتوس نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۳ ۲۳:۵۶ شماره ثبت ۲۸۳۲۸
          بازدید : ۸۰۰۴   |    نظرات : ۲۲

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر ناصر ترهنده (یارا)

        شهر من مسجدسلیمان
         
        شهرمن مسجدسلیمان دگر از یاد برفت
        جسم آن بود طلا و خون آن گوهر نفت (1)
         
        کرد آباد وطن را همه با خشنودی
        گشت افسرده و آلوده به بیماری سخت (2)
         
        پُر زِ سرمایه و رونق ، همه فردا و امید
        به تنش بود در آن دوره لباسی زَر بَفت
         
        مانده تنها و فراموش شد از دورِ زمان
        پاک شد نام و نشانش همه از دفترِ بَخت
         
        افتخاری تو همیشه به دلِ صنعتِ نفت
        همه آن تیره جواهر که زِ خاکِ تو بِرَفت
         
        فخرِ ایران توئی و بهرِ وطن چون مادر
        تو همان مادرِ پیری که زمان شیرِ تو بَست
         
        دردِ امروزِ تو گر باز که درمان بشود
        کم و ناچیز و حقیر است ، بر آن دل که شکست
         
        همّتی  می طلبد  شهرِ من ای هموطنان!
        تا که یاریش کنیم ما همگی دست به دست
         
        بهرِ آبادی و فرخندگی و زندگیش
        یکدلی  می طلبد ، بین همه  چار وَ هفت (3)
         
        اگر امروز جدا گشته و همدل نشویم
        حل نگردد همه این مشکل و این درد که هست
         
        شعرِ (یارا) همه در وصفِ تو افسانه شود
        می شود خاطره این شهر و هر آنچه که گذشت!!!
         
        سروده: ناصر ترهنده (یارا) تیر ماه 1393
         
        توضیحات:
        1-اشاره به حفر اولین چاه نفت خاورمیانه در مسجدسلیمان توسط ویلیام دارسی و کشف نفت است.
        2-اشاره به وضعیت فجیع زیست محیطی به دلیل نشت گاز و نفت در مناطق مختلف شهرستان مسجدسلیمان که زندگی اهالی را به خطر انداخته و نیز محرومیت شدید اقتصادی و...
        3- چار و هفت اشاره به نام دو شاخه اصلی و بزرگ ایل بختیاری یعنی چهارلنگ و هفت لنگ می باشد.
        ۹
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0