يکشنبه ۲۷ آبان
خدایاخبری نیست شعری از الهه انتظاری(شقايق)
از دفتر آوازقو نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۳ ۲۳:۳۳ شماره ثبت ۲۷۴۱۶
بازدید : ۱۴۳۵ | نظرات : ۶۳۰
|
دفاتر شعر الهه انتظاری(شقايق)
آخرین اشعار ناب الهه انتظاری(شقايق)
|
چندیست که ازیارقدیمی خبری نیست
دل رفت به یغما وز سارق خبری نیست
سرگشته ی رویش شدم وحیف که انگار
زان صاحب روی وخط وخالش اثری نیست
زان یارکه روزی به رهش عمرنهادم
نه نام ونشانی ،،نه خدایااثری نیست
درآرزوی میوه ی وصلش بنشستم
هیهات خدایا،،که به نخلش ثمری نیست
سیاح بیابانم وگرمای جگرسوز
قلبش برهوتست وَحتی کپری نیست
نه راه امیدی،،نه دگر راه گریزی
چون پیکرزخمی، به تنم،،هیچ سری نیست
بس آرزوی سیر وسیاحت به دلم بود
بی اوبه دلم هیچ خیال سفری نیست
صحرای دلم گشته پرازشرجی یادش
حسرت که به تقویم بیابان ،مطری نیست
سرمای کلامش بخریدم به تن خویش
صد وای به فحوای کلامش ،،شرری نیست
چون جنگل زردم ،،به امیدنفس مرگ
ترسم که به زجرم بکشد،،چون تبری نیست
من شیربدم پرزشجاعت به ره عشق
اکنون بکشم پا،،به تنم چون جگری نیست
شمشیرکشیدم که بتازم به رقیبان
شدمرگ نصیبم،،به تنم چون سپری نیست
چون مادر تنها پرِ اَز دردم وحسرت
درطالع نحسم خبرازگل پسری نیست
دل گشت مسافر،،که بسوزد دل معشوق
افسوس خدایابه رهش،،چشم تری نیست
چون معدن گمنام فتاده به دل کوه
عمرم به سرآمد،،به دلم چون گُهری نیست
دل خواست بتازد برودازدل هستی
باپای پیاده،،که به راهش کَهری نیست
باتشکر ازبرادرپاک طینتم جناب رادکه زحمت ویرایش این غزل کال رامتقبل شدند
باسپاس ازحضورسبزتان تیغ نقدتان راباجان ودل پذیرایم
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.