دوشنبه ۵ آذر
|
دفاتر شعر سید محمد میرعلی مرتضایی(عاشق)
آخرین اشعار ناب سید محمد میرعلی مرتضایی(عاشق)
|
السلام ای کز همه حور و همـــــــا برتر تویی
السلام ای کز خدا آرامش شوهــــــــر تویی
ای کـه شهر قلب شوهـر را تویی تنها ملک
بلکه افضل از ملک چون بهترین همسر تویی
جملـــــــه اولاد پدر نیکنــــــــــــد اما همسرم
از برادرها و خواهـــــــــــر بهتـر و مهتـر تویی
حوریان قصـــــــــــر جنت چون کنیزان تو اند
همنشین فاطمه آن بهتـــــــــــــرین مادر تویی
حوریان قصـــــــــــــر جنت مات از اخلاق تو
نزد خلاق دو عالم زان همه بهتــــــــــــر تویی
جمله اوصاف نیک اندر وجودت بهتــــــــــرا
در دو عالم نزد شوهــر چون گل احمــــر تویی
لطف کن بر شوهـرت بنمـا شفاعت همسرا
زانکه در روز جزا محبوبه دلبــــــــــــــــــر تویی
ای که بابت گفته نامت را فرشته لیک لیک
او نمی دانست کز حور و همــــــا برتر تویی
عاشق این سر عظیم افشا نمــــــا بر همسرت
کای به فردوس برین مهمـــان بر کـــــوثر تویی
عاشق 23/8/1374
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.