جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر مهدی مطهری منش(جابر)
آخرین اشعار ناب مهدی مطهری منش(جابر)
|
روزعیداست وبه هرشاخه نم باران است
شادی آزادوغماندرقفس وزندان است
عیدنوروزوبهاروخوشی ونیکویی
پخش بین همه ی مردوزن ایران است
برسرسفره ی عید مردم این کشور
سیروسیب وسمنووسنجدوقرآن است
ماهی وآینه و شمع وکمی سرکه ی ناب
سکّه وسبزه وتخم مرغ وگل درآن است
روزخشنودی انسان وملائک آمد
روزنالانی واشک وحَسَدشیطان است
بویِ خوبِ گل وسنبل برسددرهرجا
منشأش جنگل وباغ وشاخه وبستان است
بس شکوفه زده برشاخه ی اشجار زمین
هرکجا می نگری شاخه ای آویزان است
مردمان خرم و خوشحال و خوش و شادانند
تا نگهدار زمین خالق من یزدان است
گوشه ی کوچه فقیری نگرد بردارا
دل او خسته ولی روی خوشش خندان است
جیبِ بی چیزِفقیران نرود ازیادم
عیدنوروززمان کمک و احسان است
گرچه اَرکان دگرزندگی مادارد
سائلان رامددازجمله ی آن ارکان است
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.