يکشنبه ۲۷ آبان
بر خــــــدایت بنــده شـــو شعری از فرامرز فرخ
از دفتر شعرناب نوع شعر مثنوی
ارسال شده در تاریخ سه شنبه ۵ فروردين ۱۳۹۳ ۱۱:۱۸ شماره ثبت ۲۴۹۵۰
بازدید : ۳۹۱ | نظرات : ۱۳
|
آخرین اشعار ناب فرامرز فرخ
|
بسم الله
بسکه قول و فعـــــــــــــــــل ما منفک شده
حاصل آن در جوانــــــــــــــــان شک شده
-
بی تفاوت گشته جمله امر حــــــــــــــــــق
تا که فجر نونهالان شد شفـــــــــــــــــــــق
-
خوی ما خوی مسلمـــــــــــــــــــــانی نبود
هم نکو افعال پنهانــــــــــــــــــــــــی نبود
-
کــِــــی شدیم ما رهروِ دیـــــــــــن مبین ؟
هر بـــــدی ظاهر شد از اینجا ببیــــــــــن
-
حرف ما شد باطـــــــل از کردار مـــــــــا
با چنین وصفــــی چه کس شد یـــــــار ما
-
بهر فرزنــــــــــــــدان مهیـــــا نـــان کنیم
کـــــــی رهاشان از کف دونــــــان کنیم ؟
-
امــر ِ بـــر معروف ، در ما مــــرده است
زیــــن سبب روحیــــه ها افســـرده است
-
عاشقانــــه کِــــــــــی ؟عبادت مـی کنیم ؟
امـــــر حق آیـــــــا اطاعت مـــــی کنیم ؟
-
گــــــاه و بیگاهـــــــــی مسلمانیــم مـــــــا
در محـــــــــــــرم یا کــه در مـــــاه خـــدا
-
بعـــــد از آن گویـــــا کــه آزادیــــم مـــــا
در گنـــــــاه امـــــــا چه دلشادیــــــــم مــا
-
ایــــن طــــریقت اشتبــــــاه است اشتبـــاه
هـــر خلاف و کـــــــجروی گــــردیده راه
-
مستحب بگـــــرفته جــــای واجبـــــــــات
غــــرق عصیانیم و واجــــب شد نجـــات
-
چشم هــــــــا آزاد گردیـــــــــــد و رهــــا
کرده ایم امــــــــر الهــــــــــــی بی بهــــا
-
تـــا گرفتــــــاری مــا افـــــــزون شــــــده
بلکه دلهــــــا زیـــــن سبب محــزون شده
-
هر کـــــه از بنــــد هـــــوس آزاد شـــــد
او کویـــــــــر زندگـــــــیش آبـــــاد شـــد
-
پس بیــا الگــــــــــو بگیـــرازصالحـــان
خود زهربنــــدی به جـــز او وارهـــــان
-
نورازوگیــــــرو چــــو او تابنــده شـــــو
بر خــــــدایت بر خــــــدایت بنــده شـــو
فرامرز فرخ
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.