جمعه ۲ آذر
|
آخرین اشعار ناب سُهیل هدایت
|
آریْ
بازی با کلمات ْ
تمام ِ رسالت ِ ما نیستْ !...
□ □ □
در اینْ دخمهی ِ مُردهماران ِ سُستبنیانْ ؛
به راستیْ
با ما چه کردهاندْ ،
ـ شومزادگان ِ مرگْ ! ـ
که هر چه شور ِ جوانیْ ،
درونمانْ خُشکیدْ !...
□ □ □
ــ کنونْ نشستهْ بر حصیر ِ سرد ِ سوگْ ،
فرش ِ سیاهیْ ز ِ مَرگْ میبافیمْ !...
ــ چه سادهْ از همهْ شادْ واژههای ِ بلیغ ْ،
میگذریمْ !...
ـ وَ به گور ِ سرد ِ خویشْ
آسوده بیارامْ ...”ای عشقْ“
که خیال ِ خام ِ تو را چه زودْ به گورْ سپُردهامْ !... ـ
خواهر ِ سیاهبخت ِ مرگْ ـ عشقْ ! ـ
بگو به منْ
که کدامینْ شب ِ سیاه ِ زمینْ
به دستهاییْ نحسْ،
شکستْ بال ِ تو را ؟...
مرگْ ؛
ای پنجههای ِ زمخت ُو زشتْ
بر حنجر ِ سُرخ ُو سپید ِ عشقْ
نفرینْ بر چرکینرداییْ که به تن کردهایْ ؛
آنْ سیهْ شومْ جامهی ِ شیاطینْ ...
با ما چه کردهاندْ ،
که هر چه شور ِ جوانیْ ،
درونمانْ خُشکیدْ !...
☼ پینوشت:
بازْ،
هرز میرویمْ ؛
هم چه بیسببْ،
همیشه هرز میرویمْ ؛
تا به دور ِ هر چه هیچ ُو پوچ ِ محضْ،
مثل ِ پیچ ُو مُهرهایْ که هرز میرودْ،
چه سادهْ هرز میرویمْ !...
☆ پ.ن:
ای ”نفسْ“
در این قفسْ
به انتهای ِ زندگیْ رسیدهامْ !...
ـ بگو:
در این گسست ِ بند بند ِ جسم ُو جانْ
چرا ”تو“ با من ِ همیشهْ بینشانْ
رفتهرفتهْ هرز میرویْ ؟...
▄▀▀▄ سُهیلْ ▄▀▀▄
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.