جمعه ۲ آذر
|
آخرین اشعار ناب سُهیل هدایت
|
خدایی ؛
طوق ْ
در کوران ِ شبفرسودهگیْ
دارد به قعر ِ گور ،
بر گردنْ !... ؛
وَ میگـِـریـَـدْ
بر این متروکْ دهر ِ رو سیاهانْ ،
خونْ !... ؛
وَ پیرانْ آرمیده بر کپلهاشان ْ
به خمیازه عیان ْ ؛
هر یک چه طوطیوار از دیروزها ْ
طامات میبافند !... ؛
ـ وَ این دریوزهگیها بس چه موروثیست ْ انگاری !... ـ
که حتی ...
عاقلان!
از عقلْ میلافند ؛
این تقدیر ِ شوم ِ همقطاری را ،
خزعبلْ ؛ طرفه ْ ؛ مُضحک ْ تا .......گزافْ !... ؛
وَ از یاران ْ،
نـَه میتابد اُمید ِ همچراغی ْ
هیچ !... ؛
یکایک ْ
ناکسانْ هم
بر نمیتابند انگاری ؛
ورای ِ گور ِ خاموشانْ
برون آید
ز ِ گور ِ روشنیْ ،
فریاد ْ ؛
تا بیدار گرداند
زهی ْ
ترسیده خوابان را !... ؛
دریغا !
تا صدای ِ لابهی ِ سگها ْ
در این متروکه گورستان ِ کجبنیان ْ
چنین پیچیده مُستولیستْ
بر فریاد ِ جانسوز ِ رهاییْ ؛
خفتهگان را ،
همنوایی ْ هم نمیآید !
وَ بیداریْ غمی دارد
که گوئی جملگی را سخت آزارَد !... ؛
دریغا !...
مُردهگان را خوابْ فرساید !...
⊹ ⊹ ⊹ ✌ ⊹ ⊹ ⊹
☆ پینوشت:
باریْ در این ازدحام ِ خاموشیْ
بیتو ، منمْ ، دچار ِ خود فراموشیْ
⊹
اینجا نمانْ ؛
فرشتهی من!
کوخ ِ شوربختیهاستْ !...
دردم مخوانْ ؛
سرودهی منْ، صُلت ِ زشتیهاست ...
⊹
از تو، همین خیال ِ مرا گاه پوئیدنْ
کم نیستْ ؛ راز ِ مرا در خیال فهمیدنْ
⊹
بر باد باد ْ ، هر چه از هیچ ْ سرشار استْ !...
☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆ ☆
◊ پ.ن:
وَ این بند ِ اسارت را گریزی نیستْ !...
...
... چرا هر شبْ ؛ به صبح ِ روشن ِ فردا اُمیدواریم ؟...
▄ سُهیلْ ▄
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.