جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر مهدی خدایی (آیدین)
آخرین اشعار ناب مهدی خدایی (آیدین)
|
1-
بود
بهار را می فهمد
و نبود
درکنار ایستگاه اتوبوس
تا ابد به انتظار
دخترک گلفروش
می نشیند...
__________
2-
چادر سیاه می پوشد
خورشید
تا بفهمد راز شب ،
غافل از اندیشه
ماه
که به دزدی نور
آمده
...
__________
3-
چپگرد بود ساعت
اندیشه خرگوش
که به چنگال عقاب
افتاد
...
_________
5-
پرنده ای بدون پا
بر فراز
ابرها
می خواند سرود
بیداری برای
مرغان تن فروش
...
__________
6-
پیغام مرگ
قبل از زندگی
جهان را احاطه کرده بود
ذره ای نبود
که بفهمد
دلیل خرما فروش
...
_________
7-
سخاوت
در برابر شقاوت
رنگ می بازد
و عدالت
در برابر سیاست
خاموش می شود
اما باران
همیشه ترانه می خواند
بی توجه بر عظمت
خورشید سوزان
...
_________
8-
گلی نیست
بر سر ِ دار انتظار!
او نرفت
که به دام ابلهان
باز گردد
...
...............
پی نوشت:
همان گونه که هر غرشی
نشان ریزش باران نیست،
هرصدای بلند،
فریاد نیست
...
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.