143) درصحنه ی جهانی محتاط شو ز نادان*
رسوا کند بزرگان زخمی کند دل وجان
144) حتماً برای دانا این بهترین دفاع است*
تا این وسیله داری برتیرغم ؛مزن دست
145) در ارتباط یاران بشناس هر نیازش*
گر میل دل ندیدی: تحقیق کن ز رازش
146) پیروز صحنه هایی دلبراگر؛بدانی*
درفهم راز یاران در خاکِ غم؛ نمانی
147) دانای روزگاری گر یار خود؛ شناسی*
حاکم شوی به هردل با فنِّ خوش, حواسی!
149) در ارتباط یاران دانی تو گل ز خارش*
بی ارتباط دلها کم داند او زیارش
150) با یک قدم توانی آن خار را ببینی*
وان گـُل از آن میانه با چشم دل بچینی
بلوچی:
●مُرْدَگڃـن کُـچَـکـّا کـَـسّڃ لـَگـَتْ نـَجَنْتْ
●هِـرّآپْ هُـلُنْچَنْتْ سانْڌ لَکـُشَـنْتْ
●کارْچَـئ جَـنْگْ بڃ جُتْکا نَبی راهَـئ رَوَگْ بڃ سُواسا نَـبی
●نیمّـۏن چـُکـّا ماتـَـئ نُـکـّا
●نَه جَـنْ جَـنُکـّـڃ نَه هُـکـَّـه آبْـدارڃ
●راهِ راست بُرو بِلّی دیرِنْ جَنِ پاکدامُن بِـگِربِلّی پیرِنْ
●هـرْکسْ کارْکـَـنْتْ وَتانِگارکـَنْ
●هَـرَئ کِساس چَلّـِنْ
●گۏجاهُـدایا گِه مۏچِیَّئ دُکـّانا شُـتْ
●مُشْکا وَتا جا نڃ رۏپَگڃ دُمْبی بَـسْتـَه
●بُزْپـۏپَـلـَـئ تاما نَـزانْ
●هَـرْهَـپْـتارا نَـگِـنْـدّی گـُـشی مَنی نامْ عَبْدُالْکـَـریمِـن
●دُزّا دِلا جَه کـَـهْبَه تَپا گِه
●کارا دست کـَـنْ چَـمّ تُرْسی
●اُمڃد بانۏری نڃ سُهْرڃن سَریگْ لـۏ̈طی
●جَنَـئ بی رُزّ بَئ چُکـّـئ بی دُزّ بَـئ