131) قدرت فقط بر انسان ؛ معیار برتری نیست*
بر اصل آدمیّت ؛نمره دهیم ما بیست!
132) دانی رفیق دانا ؟ ظاهر نگر مریض است*
وان عشق هم چنین است کز رنگ می شوی مَست!!!!
133) آن چشم دل مریض است چشمت بشوی با آب*
گـَرْدِ دلت زیاداست بیدار شو از این خواب
134) شیرین بُود روابط با حفظ حُرمتِ تو*
شیرین شود حیاتت با حفظ شوکت تو
135) گر حرمتت شکسته تغییر دِه روابط *
کم رنگ کن روابط، تغییر دِه ضوابط
136) کـُلاً مَبُر روابط،ریشه مَکـَـن رفاقت*
کمتر ببوس چشمش!افزون بکن صداقت
137)هرگز مشو اسیرهریار ناشناسی*
رنجی کشنده باشداین عشق وبی حواسی!!!!!!!!!
بلوچی:
●هـربالادَگڃــیا یَکْ شڃـوگڃ هست
●هــرگـُلڃ وَتی بــۏها دَنْتْ
●چاپْ شَه دو دَسْتا بیتّ
●دَسْتڃ که پرُشّی گـَـرْدِنَيّ بَنْدَنْتّ
●تِـیّــا بُوَرَنْ نِـیّـا بُرَوَنْ پَـه گـُوازِیّـا
●شَـه اِشی دستا ارْزُنڃ نـَپَرّیتّ
●پیرڃنْ کـَپۏتْ لاوۏ نـَـبیتّ
●دریا پَه کُچَکـَّـئ دَپا مُـردارْنَبی
●جَنِکّ وجَنـۏزامْ مثل پُلڃـوَنْتْ
●خنجرْکِه طِلاهِـنْـت به دِلاهی نَجَنَـنْـتْ بِه سِرڃـني بَنْـدَنْـتّ
●شَه هـَرا بارڃ شَه زاماسا کارڃ
●اَگـَه مُـردگِنْ نَدیسْتـَه مُرْدَه شۏرِنْ دیسْـتَه
●جانْ جانِنْتّ جامَـگْ دورْشـَه جانا وۏشْـتیتّ
●اُشْتُرَئ بارْ پَه یَکْ گـڃچِـنڃ گِرانْ نـَـبیتّ
● سالْ سَـکـِّـنْ سَلا حَکـِّـنْ