جمعه ۲ آذر
قامت زرد شکست ( زلال عروضی پیوسته قافیه دار ) شعری از ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
از دفتر زلال نوع شعر
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۵ آبان ۱۳۸۹ ۱۸:۳۵ شماره ثبت ۲۰۷
بازدید : ۸۹۸ | نظرات : ۲۳
|
دفاتر شعر ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
آخرین اشعار ناب ابوالفضل عظيمي بيلوردي ( دادا )
|
کودکـی عـود خـریـد
گوئیا برخود هرچه بود خـریـد
آنچنان گشت دریـن عـالمه خوشحال که گفت:
می توان عشق را به دود خـرید
«مُرغ» ِ داوود خرید...
داستـان ابری هست
چشم ِ حق بیـن را زمانـه که بست
سالهـا رفت هـوس بـر خـرید ِ «مُـر» انداخت
بعـد شیـشه بـه جـای پیـپ نشست
قامت ِ زرد شکست
عود (عود هندی) = چوبی قهوه ای رنگ و خوشبو که چون بسوزانند بوی خوش بدهد.
مُر ( mor ) = سیگاری قهوه ای رنگ و خوشبو که چون بسوزانند و استفاده کنند طعم و بوی خوش بدهد!
پیپ ( pipe ) = نوعی چپق که معمولاً امروزه در تدخینهای معطر تشریفاتی کاربرد دارد.
شیشه = از خطرناکترین موادّ مخدّر که از توصیفش معذورم.
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.