غزه ویرانه است، زندانی خراب
مرگ انسان است، مانده بی جواب
خان و مان مردمان در دست گرگ
سرپناه کودکان سقفی خراب
از صدای ترکش و فریاد تانک
نیست بر جنبنده ای رویای خواب
درس و مشق مدرسه امری محال
خط و رسم و هندسه مثل سراب
گر که طفلی ناخوش و بیمار شد
سرب داغی باشدش دارو و آب
ای مسلمان لحظه ای بیدار باش
غزه با دشمن زند در پیچ و تاب
استقامت حرفه ی مردان آن
مرگ با عزت شده شهد و شراب
عباسعلی استکی 8/5/92