هذیان\"8\"
گفت که من چون سمنم، همچو عروس چمنم
یاس وگلِ نسترنم ، مرغک بی بال و پَرم
بافته ام زُلفِ شَفق ، مانده زمن حُور و
مَلَک
من که پَرم از پریان ،خنده زنم بر صنمان
حافظ شیرین سخنم
داد بمن حبِّ نبات ، جرعه ایی از آبِ حیات
\"لا\" و \"ولایم\" تو مگو ؛ ذَمّ و ثنایم تو مگو
گفت بمن :
راز مگو ، نزد کسان باز مگو
او بَرَدم به آسمان ،به سوی ماه و اختران
همچو پری و پرنیان
گفت بمن :
مست تویی مست تویی
لایق هر هست تویی
گفت بمن :
میکده شو ، میکده شو
جام و میِ معرکه شو ،ساقی این مَهْلَکه شو
خواب مرو خواب مرو ،بردر هر ناکس وطمّاع مرو
گفت بمن :
رام مشو رام مشو
گرمی بازار مشو
چونکه تو جانان منی شعری والفاظ منی
گفت که تو ماه منی ماه شب تار منی
چارده از عمر منی!
گفت بمن :
ماه تویی ماه تویی
راز تویی قصّه تویی ؛ ویس تویی ؛ لیلی وعذرا
تویی
شیرینِ فرهاد تویی
گفت بمن :
ساز بزن ساز بزن
بر دف و بر تار بزن
تار بزن تاربزن برشب تبدار بزن
گفت بمن:
شعر تویی شعر تویی ،پاره ایی از آتش این مهر
تویی
فارغ از این دغدغه و آتش ایّام تویی !
آتش ایّام تویی !!!