جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر علیرضاجهانگیری نوین
آخرین اشعار ناب علیرضاجهانگیری نوین
|
یک روز سرکلاس مثنوی دکتر محمدی که از اساتید
برجسته حال حاضرادبیاته طبق رسم زیبای
همیشگی اش این دوبیت را برایمان قرائت کرد:
جز من اگرت عاشق شیداست بگو
ارمیل دلت به جانب ماست بگو
ارهیچ مرادر دل تو جاست بگو
ارهست بگو نیست بگو راست بگو
آنقدر از شنیدن این دوبیت از زبان استاد
به وجد آمدم همانجا بداهه ای در استقبال
آن سرودم که تا حال قسمت نشده تقدیمش کنم
ضمن آرزوی سلامتی برای ایشان این بداهه را تقدیم میکنم:
طعم نگهت شراب گیراست بگو
گر چشمه ی رفع تشنگی هاست بگو
روراست بودمست ونگوید جزراست
چون چشم خودت مست شو وراست بگو
یاخیره شودرآینه ازچشمت پرس
پاسخ هرچه بودبی کم وکاست بگو
بین این همه دل که شکستی عمری
گرچشم تودنبال دل ماست بگو
دیروزمن ازوعده ی فردات گذشت
امروزم اگروعده ی فرداست بگو
کم توقعم ازتو تورا خواستنم
گرتوقعی زیاد وبی جاست بگو
من بیشترازخودت تورا می خواهم
اینگونه اگر کسی تورا خواست بگو
باسنگ بیا اگرنبودی درمن
باسنگ به من هرچه دلت خواست بگو
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.