يکشنبه ۲۷ آبان
ماهی تنگ بلور شعری از احمد بیرانوند
از دفتر دلواژه نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۲ ۱۲:۰۵ شماره ثبت ۱۳۷۲۸
بازدید : ۷۴۲ | نظرات : ۳۸
|
آخرین اشعار ناب احمد بیرانوند
|
ماهی تنگ بلور
ای ماهی تنگ بلور، زیبای تنهای صبور
ای لحظه های عاشقی ، از خاطراتت بی عبور-
غصه نخور که بی کسی ، بی یاور و هم نفسی
از ماهیان جامانده ای ، تنهای تنها مانده ایی –
از که شنیدی تو مگر؟: " دریا پر از زیبایی است
آبی و آرام و قشنگ ، شبهای آن مهتابی است…
هر ماهی آنجا شاد و خوش ، با جفت خود آزاد و خوش…
غم را در آنجا راه نیست ، در هیچ گلویی آه نیست"
وقتی که دریا ناگهان آشوب و طوفان می شود
آنگه هر آنچه ساختی یکباره ویران می شود
وقتی که یک شب بی خبر موج بلا می خیزدت
بر قلب کوچک ناگهان انبوه غم می ریزدت
آن یاور و همراه را ، آن مونس چون ماه را
بی رحم می گیرد ز تو ، آن دلبر و دلخواه را
آن لحظه بی تاب می شوی ، بیگانه با خواب می شوی
دستت به هیچ جا بند نیست، فریادِ در آب می شوی
ای ماهی تنگ بلور، زیبای تنهای صبور
ای لحظه های عاشقی ، از خاطراتت بی عبور-
غصه نخور که بی کسی ، بی یاور وهم نفسی
از ماهیان جامانده ای ، تنهای تنها مانده ایی –
در حسرت دریا نباش ، دلخوش به این دنیا نباش
ای ماهی تنگ بلور ای ماهی تنگ بلور
ضمنا " دکلمه ی این سروده با موسیقی "در لینک زیر امکان پذیره:
http://uplod.ir/a8ehcb22p5aa/mahi-ahmad.mp3.htm
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.