پنجشنبه ۱ آذر
|
دفاتر شعر سیده نسترن طالب زاده
آخرین اشعار ناب سیده نسترن طالب زاده
|
«آب و آتش»
جامه دران آتش مغرورم
آبی زلال، در تتقی دورم
در انعکاس حضرت خورشیدم
هر آینه، نرگس مخمورم
با ابرهای بنفش سراپرده
پرواز راز در رگ سنتورم
من افرودیت ، میان دو بازویت
از ابتذال سرد زمین دورم
با لخشه های بوسه شیرینت
کنج خیال دختر انگورم
گاهی به ناز، ناوک سنگینم
گاهی گدار عاطفه ی نورم
یاقوت پرتلالو تنها اَم
در سینه ی برنز تو مستورم
از من چقدر فاصله داری و
از تو چقدر عزیز دلم دورم...
________________________________
«سوره ی خون»
شریان سبز عشیره خورشید سوگ اوست
چون مویه های غمزده پیچید، سوگ اوست
آن شاهباز شوکت شبهای سرد و عور
نان و شراب و شریعه تعمید سوگ اوست
آن ازدحام ساحت آزادگی و بند
وان شعله های باور و تردید، سوگ اوست
آن از ازل ، خدای خدایان دیر و دور
افسانه و حقیقت جاوید سوگ اوست
چون جامها، سوره ی خون را گریستند
چون نخل های علقمه بارید، سوگ اوست
کروبیان، غرق در آن ماسوای محض
هر شروه، عاشقانه چو رویید ، سوگ اوست
زخمیست جانگداز، شکیبیست سخت تر
موعود آسمانی توحید، سوگ اوست..
|