پنجشنبه ۲۹ شهريور
|
آخرین اشعار ناب مهدی قاسمی م
|
فصلِ اِکِنکار*
.
از دور خیز حوصله... خودکار، روی میز
تا انتهای دایره، تکرار... روی میز
.
تلفیق میشوم، و مرا آب میکند
در دورهایِ باطله، سیگار، روی میز
.
کوتاه یا بلند... برابر، زمانِ صفر
شماتههای گیج گرفتار، روی میز
.
معبد بدون پنجره! ممکن نمیشود
پرواز دور... فصل اکنکار*... روی میز!
.
تاثیر این مُکاشفه، یک انحنایِ پیر...
حجمی خمیده بر تل جُستار... روی میز
.
شعر: مهدی قاسمی.م
|
نقدها و نظرات
|
درود خدا بر شما جناب عزیزیان شاگرد نوازی فرمودید استاد🙏🙏🙏 | |
|
درود شاعر گرامی جناب استاد استکی، بله اِکِنکار، چون ممکنه اگر نظر شخصیم رو بگم تفسیربهرای باشه، پیشنهاد میکنم جسارتاً با یک سرچ ساده در مورد ماهیت واژه مطالعه و تفکر بفرمایید، سپاس که نوشتهی حقیرِ نوآموز را مطالعه میفرمایید استاد استکی🙏🙏🙏 | |
|
درود خدا بر شما شاعرِ گرانسنگ جناب استاد اکرمی، سپاس که میخوانید و موجب افتخار و تشویقِ حقیرِ نوآموز میشوید، ارادت استاد🙏🙏🙏 | |
|
درود جناب به گزین همینطوره امان از تمام گزینه های روی میز و زیر میز | |
|
درود، عرض ادب و احترام خدمت شاعر زرین قلم جناب استاد بهگزین، نظر لطف دارید و سپاس که موجبات تشویق و افتخار حضور را با خواندنتان برای حقیر نوآموز موجب میشوید، ارادت استاد🙏🙏🙏 | |
|
درود مجدد استاد اکرمی، منظورتان را متوجه از زیر زمین نشدم😌🙏 من زیاد به کار در سایتها وارد نیستم، تا درخواست نقد کنم، چنانچه دوستی کارش را بداند و شعر را بداند اللخصوص ظرفیت های مدرن کلمات که موحبات شهودی متفاوت را برای شاعران فراهم میکند، در این صورت؛ بسیاااااار خوشحال میشوم نقدی اگر هست بخوانم، و پذیرای نقد دوستان بزرگوار هستم، اگر لایق این مرحله باشم، سپاس استاد🙏🙏🙏🙏 | |
|
سپاس که اهل مطالعه هستید و ارتباط واژهها و چرایی متفاوت صرف و نحو را با آنچه فرمودید دریافت میکنید، ارادت استاد🙏🙏🙏 | |
|
سلام از ما استاد دزفولی زرین قلم، سپاس که میخوانید ارادت استاد🙏🙏🙏 | |
|
درود استاد محترم جناب بهگزین، درست میفرمایید، در نوشتههای حقیر از ظرفیتهایی استفاده میشود که معمولاً در شعر کلاسیک، اللخصوص غزل به ندرت استفاده میکنند و بیشتر در قالبهای جدید استفاده میشود، حقیر سعی در استفاده درست این ظرفیتها در شعر کلاسیک دارم، ]در حد توانم تا حدودی سعی در اثبات این کردم؛ که غزل نمرده، فقط سیر جدیدی به سمت اندیشه های مدرن در کمال میخواهد، بله عدم قطعیت معنی، حالت پولیفونی، حالت تعلیق، استفاده از نگاه اسپاسمانتالیسم و ترکیب ارکان جدید، و استفاده از صنایع در وضعیت فراکلاسیک در شعر کلاسیک و... از مواردی هست که در غزلیات حقیر نو آموز معمولاً به چشم میخورد، نمیدانم در این زمینهی مصرف، موفق هستم یا خیر، سپاس و ارادت از توجه شما استاد بزرگوار🙏🙏🙏 | |
|
درود خدا بر شما جناب استاد نظری شاعر زرین قلم، سپاس که میخوانید، ارادت استاد🙏🙏🙏🙏 | |
|
درود متقابل استاد سپاس از لطف شما جناب فاضلی ارادت🙏🙏🙏 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
قلمتان نویسا