سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 3 آذر 1403
    22 جمادى الأولى 1446
      Saturday 23 Nov 2024
        مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خط قرمز ماست. اری اینجا سایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

        شنبه ۳ آذر

        پیرو خاتون

        شعری از

        بهمن بیدقی

        از دفتر شعرناب نوع شعر ترانه

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۳ خرداد ۱۴۰۳ ۱۰:۴۰ شماره ثبت ۱۳۰۱۳۲
          بازدید : ۸۶   |    نظرات : ۰

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر بهمن بیدقی

        پیرو خاتون
         
        وقتی بارون ،
        میگذشت زبینِ ناودون ،
        دیگه این مغز، نبود نادون
        همه نعمتها را حس کرد
        همه زشتیها را افسرد
        همه جا یاقوت پُرشد ،
        درپیاله های ناردون
         
        همه فصلها به هم آمیخت
        تا که فستیوالی باشند ،
        درکنارِ آن درختِ خوبِ بادوم
         
        چه خوبه ، آزادیِ معصومِ کبوتر
        چه خوبه عشق وصفا میان یکریزِنَفَس ،
        بدونِ زور و،
        بدونِ ضربه های دردناک و بدِ باتوم
         
        هیچوقت هیچوقت ،
        نگذار پاتو، روو هیچ دُم ،
        که تو هم ، بد می بینی
        جیغ بلند میشود ازتو
        همچو کشیده شدنِ نعره ی تاندُم
         
        زینهمه جادوم ،
        یه جادویی بهترینه ، که واژه ها را تبدیل ،
        به شعرمیکنه یکریز،
        شعرهایی ، رهروی غیرتِ آن یاس
        همان ایمانی که میشود همیشه، پیرو خاتون
         
        فرصت طلب میدانم که میخوری تو یکریز،
        از توبره و کاهدون
        اما حالی ات نیست ،
        که بنفشِ ماورایی ،
        نیست هیچگاه ،
        همقدرِ قرمزِمادون
         
        بهمن بیدقی 1403/1/1
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر
        ۳ شاعر این شعر را خوانده اند

        بهمن بیدقی

        ،

        جواد مهدی پور

        ،

        مریم عادلی

        نقدها و نظرات
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        3