سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

شنبه 6 مرداد 1403
  • روز ترويج آموزش هاي فني و حرفه اي
22 محرم 1446
    Saturday 27 Jul 2024
      مقام معظم رهبری سید علی خامنه ای و انقلاب مردمی و جمهوری اسلامی ایران خظ قرمز ماست. اری اینجاسایت ادبی شعرناب است مقدمتان گلباران..

      شنبه ۶ مرداد

      آهنگِ حنّانه

      شعری از

      بهمن بیدقی

      از دفتر شعرناب نوع شعر آزاد

      ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۶:۰۰ شماره ثبت ۱۲۹۸۴۱
        بازدید : ۶۴   |    نظرات : ۲

      رنگ شــعــر
      رنگ زمینه
      دفاتر شعر بهمن بیدقی

      آهنگِ حنّانه
       
      یه قرون دوزار زعمرمانده
      آنهمه سرمایه رفت
       
      جامدِ جسم مانده اما ،
      مایه همچون مایع رفت
       
      یه کمی کم مایه مانده
      آنهمه پُرمایه رفت
       
      همه آنها ،
      براساسِ یک مُشت سناریو بود ،
      اما چه بی برنامه رفت
       
      باید قبول کنیم ، برنامه ریز نبودیم
      وقتیکه جغدِ دانا ،
      چشمانش را بسته بود تا شب بشود ،
      آنهمه نقشه ها برای ، همه رفتارِ خوب ،
      خرمایه رفت
       
      قراربود حکمرانی کند ، حیا برعمرمان
      اما همه عمرمان ، به اعمالی نادرست
      به واقع بی شرمانه رفت
       
      سرمای اعمال ، زمهریرِ شد
      اعتقاداتمان همچون شیخی شوخ ،
      ازخود چِندش اش شد و ، به گرمابه رفت
      اما گرمابه هم عاجزمانَد زشستشوی دل
      حتی از دل ،
      حتی ازگوش ،
      حتی ازحس ،
      آنهمه آهنگِ بس حنّانه رفت
       
      بهمن بیدقی 1402/12/25
       
       
      ۱
      اشتراک گذاری این شعر

      نقدها و نظرات
      محمد باقر انصاری دزفولی
      يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۰۹:۳۴

      باسلام فراوان
      خواندم ولذت بردم
      قلمتان همیشه جاودان بادا
      شاعر واستادبزرگوار
      خندانک خندانک خندانک خندانک
      بهمن بیدقی
      بهمن بیدقی
      يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ ۱۴:۱۹
      با سلام و عرض ارادت استاد گرانقدر
      بزرگوارید
      سپاس بیکران از مهر بیکرانتان
      شاد باشید
      ارسال پاسخ
      تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


      ارسال پیام خصوصی

      نقد و آموزش

      نظرات

      مشاعره

      کاربران اشتراک دار

      محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
      کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
      استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
      0