جمعه ۲ آذر
بی دل شعری از رباب (آلاله )
از دفتر سکوت نوع شعر دوبیتی
ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۲ ۱۱:۳۹ شماره ثبت ۱۲۹۳۶
بازدید : ۸۲۳ | نظرات : ۲۱
|
آخرین اشعار ناب رباب (آلاله )
|
شکایت دارم ا ز این دل،
که آخراو فنایم کرد
همان یارم دلش از سنگ ،
غمی اشکی عطایم کرد
یکی سوزن به این دل زد،
لبی هم" جان "صدایم کرد
یکی جانم به لب آورد ،
کسی جانش فدایم کرد
یکی دل را ذلیلش کرد ،
یکی شمشی طلایم کرد
یکی گفتا که مجنونم ،
چو آن لیلا دوایم کرد
دلم حیران و سرگردان ،
چه محزون بی نوایم کرد
بیا نی را بزن باسوز،
نفیرش در سمایم کرد
میانم آتشی افروخت ،
ز دلها دل جدایم کرد
دلم شد هیزمی بهتر،
به دوزخ آشنایم کرد
کنم شکوه ز دل اما،
به بی مهری رضایم کرد
اگر ظاهر خوشم راضی ،
همان دل بی خدایم کرد
ببین آلاله بی دل شد،
دلم یخ زد شتایم کرد
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.