جمعه ۲ آذر
جدال عقل و دل شعری از مریم رحمتی پویا
از دفتر سنگ خارا نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۰۴ شماره ثبت ۱۲۷۸۴۰
بازدید : ۱۷۱ | نظرات : ۳۶
|
دفاتر شعر مریم رحمتی پویا
آخرین اشعار ناب مریم رحمتی پویا
|
خالق یکتا ، پدید آورد از روز ازل
عقل را همراه دل در جان شیرین چون عسل
دل به یُمنِ عشق ، زنجیری به پای عقل بست
بین عقل و دل چنین افتاد آشوب و جَدَل
عقل میگوید رها کن ، واگذار و در گذر
دل چنان فریاد می دارد ، بگیرش در بغل
عشق در تعبیر دل ، یعنی قلم با واژه ها
مست جوهر گردد و رقصد در آغوش غزل
آن طرف مَنعَت کند عقل از همه دلبستگی
بهر قانع کردنت ، می آوَرَد صد ها مَثَل
در نبردم با دلِ خودسَر ، تمام عمر خویش
بعد مرگم ، دور گردانیدَش از من ، لااقل
من تمنا میکنم ، گورم جدا باشد زِ دل
پیکرمجایی و دل جایی به دور از آن محل
مریم رحمتی پویا "تمنا"
|
|
نقدها و نظرات
|
🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 | |
|
🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 | |
|
درود و سپاس ممنونم از لطف و محبتتون همچنین بزرگوار | |
|
🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 | |
|
🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 | |
|
🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️🦋❤️ 🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿🌺🌿 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
درودبرشمابانوی عزیزم
بسیارزیبابود