جمعه ۲۵ آبان
جمع دلنشین شعری از مهدی رستگاری
از دفتر روزگاران نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ دوشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۲ ۰۸:۱۵ شماره ثبت ۱۲۷۳۳۷
بازدید : ۱۶۰ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب مهدی رستگاری
|
بسمه اللطیف
جمع دلنشین
آنان که با لطافت عشق آشنا شدند
در این جهان ز خوی بهیمی رها شدند
جانمایه تحول عالم شدند چون
در کوره های سوزش جان کیمیا شدند
در بی نشانی خود و دور از ریا و ننگ
ذوب لهیب بوته مهر و وفا شدند
هستند گر چه خون به جگر خنده بر لب اند
با صبر خود به درد خلایق دوا شدند
از غل و غش گذشته و در قله خلوص
الهام بخش مردم اهل صفا شدند
در کار عاشقان جهان قید و شرط نیست
از جان و دل به راه محبت فدا شدند
مهدی بخواه همت از آنان که روح را
سوی بهشت پاکی دل رهنما شدند
این جمع دلنشین پریشان که در زمین
آیینه ظهور صفات خدا شدند
#مهدی_رستگاری
هشتم بهمن سال یکهزار و چهارصد و دو خورشیدی
بیست و هشتم ژانویه ۲۰۲۴ میلادی
دفتر شعر روزگاران
۱۰۰۰
|
نقدها و نظرات
|
درود و سپاس جناب استکی عزیز | |
|
درود و تشکر. لطف دارید | |
|
درود و سپاس جناب گلی عززیز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
آموزنده و زیباست