جمعه ۲ آذر
غزه آباد میشود شعری از توحید هاشملو قلمدار
از دفتر آزادی نوع شعر دلنوشته
ارسال شده در تاریخ چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۱۶ شماره ثبت ۱۲۶۱۲۹
بازدید : ۱۳۱ | نظرات : ۱۴
|
دفاتر شعر توحید هاشملو قلمدار
آخرین اشعار ناب توحید هاشملو قلمدار
|
خاک و خون هوای پر از غبار
توپ و تانک صدای رگبار
گناه کودک مظلوم من چیست؟
کودکان جای بازی مشغول سنگ اندازی
سنگ با تفنگ مگر عادلانه ست
مادران همه داغدارند
کودکانی که جان دادند سر بر دامن مادر
سنگ جمع میکنند با آن دامن خونی
سنگهایی که نشان قرمز دارند همه
هر نشان و هر سنگ آه مادریست
میخورد بر سر صهیونیست
آه ای کودکم جای تو خالیست
خونت در رگ هر کودک سرزمینت جاریست
روزی خواب آزادیت تعبیر میشود
لبهای هم میهنت از خنده لبریز می شود
کودکی با همان سنگ آغشته به خونت
آتش میکشد مثلث های صهیون را
میشکند گنبد آهنین دژخیمان را
در هم میکوبد لانه سست عنکبوتان را
غزه آباد میشود کودکان آسوده میخوابند
دیگر نخواهی دید مادری نگران را
جرات نگاه ظالم دشمنان را
میبینی پیروزی و عزت فلسطینیان را
در بیت المقدس، سجده شکر همه عزیزان را
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
با خواندن شعرشما
جان بر پاست
جمله جمله ی شعرشما
دل
در طوفان
جنگ جنگ دنیاست
کشتن کودکان
آتش غم در دل هاست