جمعه ۲ آذر
رنگِ عشق .. شعری از جواد مهدی پور
از دفتر کلک عشق .. نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ۰۷:۴۰ شماره ثبت ۱۲۶۰۴۴
بازدید : ۳۱۶ | نظرات : ۲۱۳
|
آخرین اشعار ناب جواد مهدی پور
|
بسمه تعالی
هر که رنگِ عشق را در ظلمتِ شب دیده است
زندگی را در نگاهِ چشمِ کوکب دیده است
خوابِ شیرین ، تلخ بر مردم شود چون بشنوند
فیضِ بسیاری که او در پرده ی شب دیده است
آنکه نتواند سفیدی از سیاهی فرق کرد
جامِ عمرش را پر از جهلِ مرکّب دیده است
هر سخندانی که بر لب ، مُهرِ خاموشی زند
قتلِ خود را بی گمان در عرضِ مطلب دیده است
آنکه بر سر می کشد در روزگارش شوکران
جای نوشِ خلق ، بی شک نیشِ عقرب دیده است
عاشقِ لب تشنه در میخانه می خواهد چکار ؟
بس که او در بوسه صد جامِ لبالب دیده است
لب به ساغر می زند در گوشه یِ میخانه ها
آن خردمندی که رازِ دهر ، در لب دیده است
مرزِ عقل و عشق را میخانه میسازد جدا
عشق ، عقلِ هفت خط پیمایِ مشرب دیده است
پاسِ آئینِ ادب را ، هر که بهتر داشته ست
دیگران را در نگاهِ خود ، مُودّب دیده است
|
|
نقدها و نظرات
|
سلام و احترام محضرتان جناب افشاری عزیز ممنونم از حضور سبز و حسن نظرتان با سپاس از مداقه ی تمیز و حوصله ای که بخرج دادید و به مهر خواندید ؛ از پیشنهاد زیبایتان استقبال خواهم کرد مثلا آنکه در تشخیص خوبی از بدی وا مانده است یا .. زنده باشید به مهر | |
|
سلام و احترام محضرتان جناب عبدالهپور گرامی سپاس از حضور سبز و حسن نظرتان زنده باشید به مهر | |
|
ممنونم از لطف مزیدتان بانو کوثر عزیز | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دیگران را در نگاهِ خود ، مُودّب دیده است
درودبر شما جناب دکترمهدی پورعزیز
بسیارزیبابود