جمعه ۲ آذر
با نام خدا شعری از سیاوش دریابار
از دفتر چه بگویمت نوع شعر رباعی
ارسال شده در تاریخ شنبه ۱۸ آذر ۱۴۰۲ ۲۱:۴۳ شماره ثبت ۱۲۶۰۲۸
بازدید : ۹۰ | نظرات : ۶
|
آخرین اشعار ناب سیاوش دریابار
|
.....با نام خدا.....
با نام خدا گفتم و دست بر قلم شدم
هزار کار بی او زدم این بار با او شدم
با نام خدا آغاز کردم کار امروزم را
تا دیروز بر دیگر امید امروز با یار شدم
.......
به کسی راز دل نگویید هر کس محرم راز نیست
به کسی دل نبندید هر کسی دلبند آواز نیست
با نام و یاد خدا قلم بر سندان و پتک بر ایمان
به کسی طعنه زنید که عمریست لایق ساز نیست
........
شاید برای دل من هم همدلی اشتباه بود
شاید در باغچه علفهای هرز یک دنیا بود
شاید دزدان شب باغ به غارت گلها آمدند
گناه دل باغبان چیست که باغ زیبا بود
.........
ما نوکران باده مستیم که عشق بازی میکنیم
آواز ساز شنیدهام و با اتش دل بازی میکنیم
رندان به می طعنه میزنند و ما به می دلخوشیم
عمری به می دلخوش کرد ایم با می بازی میکنیم
سیاوش دریابار هجده آذر چهارصد و دو
|
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
دو تا بیت های زیبا و جالب بودند