پنجشنبه ۸ آذر
|
آخرین اشعار ناب محمدرضا صدقی
|
هیچ جوره دیگه درست نمی شه
وقتی یه جوون طبر خورد به ریشه ش
ریشه که بره تن خشک می شه
مثل یه درختی که دیگه سبز نمی شه
هر فصلی میاد دیگه روش اثر نداره
درختی که ریشه نداره چوب یا ذغاله
هر بار که اومد برگ بده ثمر دوباره
نور خورشید انگار سوزوندش اثر نداره
آری که جوانی اش رفته اون بیچاره
هی منتظر بارون رحمته که دیگه نمی باره
خشک سالی تو زندگیشه سال ها
مثل قصه یوسف و کنعان به مولا
هرچند که تو قصه یوسف عزیز مصره
این قصه برای جوون ما که بلعکسه
نه عزیز شده نه گذرونده خشک سالی
نه داره زلیخایی برایش بکند گریه و زاری
نه تعبیر خواب دارد نه موهبت الهی
این جوون دیگه خواب نداره افتاده تو چاه بلایی
نه رهگذریست بخواد اون و دربیاره
نه ستاره ایی اون توی آسمونا داره
نه زیبای خلقته نه تو قصر چنانی
نه دستی براش بریده شد نه پر کاهی
این گونه جوانی می کند از بام افتاده
با ریشه خشکیده و این زخم زمانه
افتاده زمین و رهگذرهای پیاده
مینویسن روی تنش یادگار بمانه
آه از این جوانی که دیگه ریشه نداره
هیچ امیدی این جوان به زندگی نداره
|
|
نقدها و نظرات
|
درود استاد حسین زاده ممنونم از شما 🌹🌹
چه کنیم بانوی بزرگوار دردی تو سینه ما جوون ها هست حس و حالمون به سمت غیر از غم نمیره
| |
|
درود استاد استکی بزرگوار ممنونم از توجه شما 🌹🌹👏👏 | |
|
درود استاد مدهوش سپاس گزارم 🌹🌹 | |
|
درود استاد انصاری سلامت باشین 🌹🌹 | |
|
درود بانو زند گرامی سرافراز و سربلند باشین🌹🌹 | |
|
درود جواد جان عزیز سپاس از محبتت 🌹🌹 | |
|
درود جناب جاویدان ممنونم 🌹🌹 | |
|
درود استاد مهدی پور سلامت باشین سربلند🌹🌹 | |
|
درود جناب محمد نژاد سپاس گزارم 👏👏🌹🌹 | |
|
درود استاد نظری عزیز🌹🌹 دیگه چه میشه کرد استاد با این ارضاع مملکت دلمون بدجور گرفته بیشتر شعرهایی (البته که من هنوز شعر نمیتونم بنویسم و شاغر نیستم اینحام که درس بگیرم) مینویسم همراه با این دل گرفته هست روزگار عجیب داره سخت میگذره استاد
ممنونم از شما ❤❤ | |
|
ممنون استاد آزادبخت سرافراز باشید 🌹🌹 | |
|
درود جناب فتحی سپاس از شما 🌹🌹 | |
|
درود جناب کریمیان سلامت باشین 🌹🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
سلام و درود
چقدر تلخ و نااُمید سرودید !
همواره به شُکر و توکل یگانه خدا و تلاش پایان ناپذیرتان دلشاد و پیروز باشید در سلامتی و عزّت مستدام