پنجشنبه ۱۷ آبان
بوسه شعری از محمدرضا حسینعلی
از دفتر غزلیات نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۲ ۰۰:۱۲ شماره ثبت ۱۲۵۱۶۸
بازدید : ۱۵۱ | نظرات : ۰
|
دفاتر شعر محمدرضا حسینعلی
آخرین اشعار ناب محمدرضا حسینعلی
|
بار دیگر خیالِ بوسهی تو
بازهم طعمِ بینظیرِ لَبَت
بازهم به روی هم چسبید
دو لبم از حلاوتِ رُطَبَت
بارها شنیدهام از خلق
در رسای سخاوت و کَرَمَت
گرچه نیستی حاتم طایی
به گمانم رسد به او نَسَبَت
بوسهات در خیال و رویا هم
میبَرَد هوش از سَرَم چه کنم؟
وعدهای اگر به من بدهی
چه کنم با قرارِ نیمه شَبَت؟
چه شود اگر که گاه به مهر
بدهی بوسهای به مشتاقی؟
چه شود گر که مستحقّی را
بنوازی، فدای آن اَدَبَت؟
اولویّت ، منم که مسکینم
نه که هر عابری گدایی کرد
نکند که واجبی از دست
برود در ادای مُستحَبَت
دل به دریا زدم، شبی گفتم:
بوسه در مرام ما، به گدا
واجب است و ذکاتِ زیبائیست
گفت: ای گدا ، یکی طَلَبَت!!!
|