جنگل شده دنیا
جنگل شده دنیا
کفتاران روی زمین و، لاشخورها روی هوا
همه دنبالِ غریزه های حیوانی
همه دنبالِ هوی و هوا
اگر نبودی جزوِ اینها ، بپذیر تبریکِ مرا
بارک الله ، مرحبا
خبرمیرسد یکریز، زینهمه بلوا و بلوا
قتلِ عام
بدونِ رِقّتِ دل
بدونِ دقت درعاقبتِ دل
اینهمه مُردن ، بدونِ هیچ حلوا
یه آسمان پُرازکوچِ پرنده
یه آسمان پُراز، انوارِ ارواح
عاقبتِ این زنده ها هم ، همه لِنگ درهوا
کُشتن برای زندگی ؟
تُف براین بظاهر زندگی !
برو مرهمی بیار، برای قلبِ زَخمیم
یه پادزهر، یه دوا
پس ازمرگ سهراب
زندگی برای رستم که دگرمعنایی ندارد
چرا بچه ها را میکُشی جُعَلَق ؟
نداری ازخداوند پروا ؟
مدتهای مدیدی ست ، شدیم ازماورا سوا
اگربرعکس بود و، زندگیِ تو میرفت بر باد ،
باز هم میگفتی که آن هست روا ؟
هشدار ! که خداست ، برلحظه لحظه های آدما گواه
میروم با مِیل ، زیرِ پرچمِ رَبّ ، آن زیبا لَوا
حَظّ میبرم ازصوتِ خوشِ قرآن و، آن زیبا نوا
جان بدر میبرم ازمیانِ اینهمه ،
طاعونِ یک مُشت موش صفت ،
اینهمه اشاعه ی بلای مرگبارشان که هست ، بدتر از وبا
بهمن بیدقی 1402/8/6
احسنت