سایونارا
نهیبی ز وجودشان میگفت :
از خرِ شیطون بیاین پائین
برید بسوی ، بهترین آئین
این چه زندگی ست برای خویش ساختین ؟
بد و بی هدف و ، زشت و یلخی
یه روز با اون
یه روز با اون یکی
یه روز با این
شماها فکرنمیکنین با این رَویه ،
در میونِ زمهریرِ معصیت ،
همگی میچائین ؟
ای شماهایی که بهرِ معصیت ،
تا صبحِ علی الطلوع بیدارین !
تازه صبح تا لِنگِ ظهر، میرید میخوابین ،
گفته باشم زیرِ اینهمه فشار و بار، آخرهم میزائین
اگراین وضعِ قاراشمیش ، تا آخرِعمر ادامه یابد ،
گفته باشم کارِتون دیگه تمومه
سایونارا
چرا مانندِ رنده ، روحِ خوبتونو،
اینجوری میسابین ؟
روحتون شده شبیه یه محکوم که ،
وصله به ستون ، برای اعدام
یه ذره فکر کنین
فَرَجه به اون یکی ستون ازاین
اگه دنبالِ هیچ میگردین
میتونید برید به سمت و سوی یک سراب
چه میدونم ، برید به کویرِ نائین
بیشتر از دوجا برای آدما نیست
جهنم و بهشت
حالا انتخاب با شماست بی شک ،
اون یا این ؟
بهمن بیدقی 1401/12/10
موفق باشید .