جمعه ۲ آذر
|
دفاتر شعر محمود گندم کار وحید
آخرین اشعار ناب محمود گندم کار وحید
|
در مزگت آتروپات ویران
آتشکده ی تخت سلیمان
اسرار زبان سرخ آتش
گردیده به کوه و دشت پنهان
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
دیوان سیاه دل پریشان
در چاه تکاب گشته زندان
دیریست که خفته در دل خاک
خاکستر آتش فروزان
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
آتشکده ،یک شکوه خفته
آرش ز فراز کوه رفته
فردوسی زرنگار دیریست
رازی به نگین شعر سفته
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
شهنامه کلام نیک گفتار
آئینه ی قوم نیک رفتار
چون جام جهان نمای ایران
در بزم شهان نیک پندار
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
شاهان و دلاوران میهن
کابوس به خواب تلخ دشمن
مردان نجیب آریایی
پاکیزه سرشت و پاکدامن
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
با پنجه ی آهنین به پیکار
بر دیو دلان نبرد بسیار
هرباره شکست روم و یونان
پیروزی پارس هماره تکرار
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
رستم که بزرگ پهلوانست
اسطوره ی میهن و جهانست
آن زاده ی زال و پور زابل
تندیس شکوه جاودانست
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
ناهید الهه ی نگهبان
بر چشمه و رودهای ایران
ناهید ستاره ای درخشان
بر پهنه ی آسمان کیهان
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
ناهید نماد ابر و باران
ناهید فرشته ی زمستان
باگردش بالهای ناهید
برپاشده موج و باد و طوفان
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
بردامن کوه طاق بستان
برصخره ی بیستون زشاهان
بر بال کتیبه های سنگی
تاریخ وطن برآن نمایان
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
بر کعبه ی استوار زرتشت
یک مزگت چارگوش صخره بر پشت
شاپور نماد نقش رستم
بر اسب سوار و نیزه در مشت
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
شاپور ز غار تنگ چوگان
گردیده نگاهبان ایران
یکدم ننشسته گرچه تنهاست
بادست شکسته چشم حیران
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
بر کاخ هدیش تخت جمشید
بر قصر تچر شکوه جاوید
بیش از دوهزار گردش سال
چرخیده زمین و ماه و خورشید
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
گردونه ی مهر و ماه تابان
بر پله ی کاخهای ویران
صدها گل صلح آفرینش
نیلوفر پاک و سرو رویان
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
منشور هزاره های فریاد
در گوش زمان نرفته از یاد
هرچند که استخوان کورش
دیریست شده غبار در باد
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
این شاه، بزرگ باستان است
فرمانگر داد در جهان است
این خاک کهن ز او شده پارس
ایران،که همیشه جاودان است
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
این خانه ی یادگار اجداد
این مشعل عشق روشنا باد
از هرمز و قشم تا دماوند
ایران کهن همیشه آباد
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
از مجموعه اشعار پژواک فریاد
دفتر اساطیر
سروده شده در 25 آذر401
🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
پی نوشت:
مزگت:مزگد،مزداکده
آتروپات:آذرباد .آتشکده ی تخت سلیمان در آذربایجان.بزرگترین بنای مذهبی زرتشتیان
چاه تکاب: زندان سلیمان در کنار تخت سلیمان
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
میلاد با سعادت اسوه صبر و تقوی ، مظهر علم، عزت، عدالت، سخاوت و شجاعت حضرت امیرالمومنین، علی بن ابیطالب علیه السلام ، مبارک باد