انسان مقام دیگری دارد در این ماوا
آتشفشانی پرنشاط و بکر و یزدانی
باید رهاند خویشتن را از حصار وهم
از حافظه این لایه ی تاریک ظلمانی
مارا ضمیر ما نموده بلکه در زنجیر
مافوق آن لیکن حدوث دیگرست مارا
تابی نهایت پرتوی در بیکران ماست
مارا ، زتاریکی رهاند نورِ پاک ما
ذهن است تنها چالشی مکاروافسونگر
درهرکه ، اورا می فریبد پای افکارش
بایدرهانیم خویشتن را از شکنج آن
ورنه شویم زنجیریِ هرنیش پندارش
برریشه ی ما می زند اوتیشه هرفرصت
آرام و نا آرام آن هردویکی ست ، هشدار
مارا نموده این هوس از اصل خود معزول
ادراک آن ، بی آن بود برهرکسی هموار
از ذهن ماست ، آری ، همه این کج روی هامان
راه زلال هیچکس این دام صد تو نیست
گرطالب پیج و خمِ روشنگر آنی
باید بفهمی در سرت این نهر جادو چیست
جبری مبین این اضطراب سخت دیرین را
یک اتفاق نامبارک کرده انسانرا زبنیان کور
بود جنت رضوان مکان آدم و حوا
بامکر ذهن ، از آن فتادیم لیک هریک دور
ذهنِ من وتو ، نفس ماست باید بکاود علم
امروز و فردا لاجرم ، این وصله ی ناجور
داده به کف آن اختیارِِ نسلِ انسان را
افسون شده باقدرت و پول و مقام وزور
سازد "ربات " از ما فریب ناروای ذهن
باحقه های آن شویم در حلقه ها پنهان
آرامش و شوراست دمادم در نهاد ما
جنگ وهلاکت را نماییم جایگزین آن
عالی و ژرف
باز هم از اندیشههای ناب شما در خصوص توجه به درون خویشتن و شناخت صحیح آن بهره بردیم..
سازد "ربات " از ما فریب ناروای ذهن
باحقه های آن شویم در حلقه ها پنهان
آرامش و شوراست دمادم در نهاد ما
جنگ وهلاکت را نماییم جایگزین آن
منم عاشق دنیای درونم هستم.. میدونم که خود به تنهایی جهانی کاملم..
و تسلط به این جهان پهناور یعنی به آرامش درون رسیدن و نهراسیدن از تلاطمهاااا..
سپاس از پست تأملبرانگیزتان
سلامت و ثروتمند باشید