وزن : فعلاتــــن فعلاتــــن فعلاتــــن فعلــــــن
دلــــم از نقش رخِ عشـــــق تو بیتاب شـــــده
شوق دیدار دو چشمت به غم اســـباب شــــده
طاق دل خورده تَرَک جان شده ویرانه چنــــان
گو که با زلزله بنشــــسته و همخـــــــواب شده
دم به دم ســـــیل و بلا آمده از جـــــانـــــب تو
های هایم به دف و ســــاز که مضــــراب شده
شعله بر باغ دلم عشق تو زد گشــــــت کویــــر
نیست دیگر چمنــــی سوز دل اصحاب شــــده
دل بیچـــــارۀ من کـــــرده فرامــــوش نفــــس
شده بیجـــان خفه گردیـــــــده به گرداب شده
من از آن وقت که دیـــوانه و عاشــق شـــدهام
چشــــم تر بغـــــض گلو خون دل آداب شـــده
به دلم خنده غریبه است و خوشـــی بیگـــــانه
به ســــــــرا آمده غـــــم پرتو مهــــتاب شـــده
من چنان غوطهورم در تش و سوزد غم عشق
که دگر اخـــــگر و دوزخ یــخ و سرداب شــده
اگر از ریشـــــه بســــوزم نکشـــــم دست ز تو
عشق تو داده چه حالــــی که دلــــم ناب شده
راویِ عشــــق تو را دیده که افتاده به رنــــج
درد عشــــقِ تو به دیوانه چو دوشـــاب شده
شعری زیبا خواندم از قلمتان
جسارتا ارعاب شده کمی نازیباست و حس میشود جبر قافیه بیشتر حاکم است
همچنین محراب شده هم از این طیف است خصوصا وقتی گرمای دوزخ در مقابل یخ قرار میگیرد محراب نمیتواند گزینه ی مناسبی باشد
بمانید به مهر و بسرایید