فصل پاییز است و دکّانها انار آورده اند
آفرین بر باغبانها چه به بار آورده اند
طعم های ترش و شیرین ، میخوش و طعم ملس
دانه های سرخ چون لبهای یار آورده اند
-----------------------------
چرم پوش میوه ها یعنی انار عشق رنگ
آنچنان پیچیده خود را در قبای چرم تنگ
بهر ماندن تا شب یلدا و مهمانی عید
در دل پاییز دارد با خزان هم قصد جنگ
---------------------------
دلبرم در زیر پیراهن انار آورده است
آفرین بر باغبانش چه به بار آورده است
رنگ سرخ و طعم شیرین لبانش بی گمان
خاطر پاییز در ذهن بهار آورده است
------------------------------
دلبرم با طرح چهره با لعاب و آب و تاب
چون اناری کرده بر تن یک لباس چرم ناب
بهر ماندن در کنارم تا شب یلدا و عید
عشوه و ناز و ادا و دلبری را کرده باب
-------------------------------
در شب یلدا به بزم یار انار آورده ام
هر چه فن عاشقی بوده به کار آورده ام
تا که در خاطر بماند بزم امشب یادگار
با دف و نی مطربی همراه تار آورده ام
---------------------------
پیشاپیش یلداتون مبارک
زیبا بود
قلمتان نویسا