سه شنبه ۱۵ آبان
امیرالمومنین صلوات الله علیه شعری از علیرضا نقدی
از دفتر شعرناب نوع شعر غزل
ارسال شده در تاریخ شنبه ۷ آبان ۱۴۰۱ ۲۳:۳۰ شماره ثبت ۱۱۴۵۷۹
بازدید : ۲۴۵ | نظرات : ۴
|
آخرین اشعار ناب علیرضا نقدی
|
در شعر علی نام علی صدرکلام است
گفتیم نگوییم غزل نیمهتمام است
هر ثانیه جاری است علی در رگ ما چون
ما را فقط اوصاف علی آب و طعام است
گفتند کسی پخته و پیر است شود شاه
در جامعه بسیار بود پیر که خام است
او رهبر هر مسلم و هر عاشق حق است
مقصود روایات علی دارسلام است
در درگه این شاه غلامی شود آقا
هر پیک اولوا العزم بر این شاه غلام است
ارکان جهان بسته به ایوان نجف ، او
بیواسطه بر کرسی معبود قوام است
شد قاعده با حب علی کفر حلال است
بی حب علی سجده به محراب حرام است
گر عشق علی کافر و مرتد کندم پس
آن کس که نبیند به سرم کفر کدام است
با بردن آن نام عصا را زده بر آب
دریا شده وا علت این معجزه نام است
از دیده اگر مست نگشتی نشدی مست
ایوان نجف بین که مستی مدام است
از یار روایت شده من ایقن افلح
گر اهل یقینایم دگر کار تمام است
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
بسیار زیبا و دلنشین بود
در وصف مولای متقیان حضرت علی علیه السلام