دوشنبه ۲۸ آبان
آه از آبان شعری از شیما رحمانی
از دفتر پاییز نوع شعر متن ادبی
ارسال شده در تاریخ يکشنبه ۳ مهر ۱۴۰۱ ۰۳:۱۰ شماره ثبت ۱۱۳۷۳۹
بازدید : ۶۲۶ | نظرات : ۲۴
|
آخرین اشعار ناب شیما رحمانی
|
پاییز آمده که مرا مبتلا کند؟!
حالا دیگر، سالهاست که کار از ابتلا گذشته.
دیگر، مسئله بغرنج تر از این حرفهاست.
بحث، بحثِ خفقان است
بحثِ خفگی در امتدادِ پیاده روهایِ آغشته به زردها و نارنجی هاست.
بحثِ نفس تنگی هایِ بی بَدیلِ غروبهایِ روزهایِ لعنتیِ پیشِ روست.
کاش کسی بود که برایِ همیشه، پاییز را از تقویمِ منحوسِ زندگی ام ساقط میکرد.
مِهر را خط میزد.
آبان را متلاشی می کرد
و آذر را به دستِ باد میسپرد
و آبان را
و آبان را
آه از این آبانِ خفه کننده یِ لعنتی.
✍شیما.ر
|
|
نقدها و نظرات
|
درود بر شما. و سپاس از شعر زیباتون🌹🌹 | |
|
درود دوست خوبم. ممنونم .بزرگواری🌹🌹 | |
|
درود بر شما بزرگوار تسلیت بر شما مانا باشید🌹🌹🌹 | |
|
درود بر شما دوست بزرگوار.سپاس از لطفتون🌹🙏 | |
|
درود عزیز گرامی. ممنونم ازت. پایدار باشی🌹🌹 | |
|
درود بر شما دوست عزیز و مهربان ممنونم از توجه و نظر لطفتون پایدار باشید🌹 | |
|
درود بسیار بر شما بزرگوار سپاس از توجه شما و همینطور شعر زیبایی که نگاشتین🌹🌹 | |
|
درود بر شما دوست عزیز بزرگوارین زنده باشید🙏🌹🌹 | |
|
درود بر شما بزرگوار پاینده باشین🙏🌹🌹 | |
|
درود بر شما عزیز بزرگوار ممنونم از لطف بینهایت شما و شعر زیباتون🙏🌹🌹🌹 | |
|
درود مهربانو. سپاس از لطف و نظر شما🌹🌹🌹 | |
|
درود بر شما بزرگوار سپاس از لطفتون🌹🌹🌹 | |
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.
با رنگ های تازه مرا آشنا کند
پاییز می رسد که همانند سال پیش
خود را دوباره در دل قالیچه، جا کند
او می رسد که از پس نه ماه انتظار
راز درخت باغچه را بر ملا کند
او قول داده است که امسال از سفر
اندوه های تازه بیارد ـ خدا کند ـ
او می رسد که باز هم عاشق کند مرا
او قول داده است به قولش وفا کند
پاییز عاشق است و راهی نمانده است
جز این که روز و شب بنشیند دعا کند ـ
شاید اثر کند و خداوند فصل ها
یک فصل را به خاطر او جا به جا کند
تقویم خواست از تو بگیرد بهار را
تقدیر خواست راه شما را جدا کند
خش خش... صدای پای خزان است، یک نفر
در را به روی حضرت پاییز وا کند
علیرضا بدیع