خرابتم باباجان! ( زلال بی قافیه ی پیوسته )
خـدای مـن!...تو کجا!
وَ ایـن گـدای شــرمســـار کجـا؟!
مــرا چگونه شنیـدی در آسمـان سکـوت؟!
دلــــم هـــــزار تـکـّه بــود بـرات
خوش آمدی!...ای وَل
.
بگیـر قلب مــرا
بنـوش استکانـی از عـملم
ببیـن چگونـه غریبـم میـان سیل عبـور!
پر از قیامت است شهر دلم
خرابتم باباجان!
.
ایضاح جهت آشنایی با قالب:
زلال بی قافیه ی فوق در طول ریتم موسیقییائی « مفاعلَن فعُلَن » با دخالت « مفاعلَن » با فرم ضرباهنگ ( 3-5-7-5-3) می باشد:
مفاعلَن فعُلَن
مفاعلَن مفاعلَن فعُلَن
مفاعلَن مفاعلَن مفاعلَن فعُلَن
مفاعلَن مفاعلَن فعُلَن
مفاعلَن فعُلَن
نگاه دقیق:
مفاعلَن فعُلَن
خـدای مـن!...تو کجا!
مفاعلَن مفاعلَن فعُلَن
وَ ایـن گـدای شــرمســـار کجـا؟!
مفاعلَن مفاعلَن مفاعلَن فعُلَن
مــرا چگونه شنیـدی در آسمـان سکـوت؟!
مفاعلَن مفاعلَن فعُلَن
دلــــم هـــــزار تـکـّه بــود بـرات
مفاعلَن فعُلَن
خوش آمدی!...ای وَل