گازید و بگازید، قلم را ننوازید
شهری ز تن مردهی الوار نسازید
گر دولت ِ تدبیر شده، مایهی تدلیس
امید که آمد همگی فکر ترازید
باری، که ره دوست همان خانه قبل است
صد حیف که اینگونه شما سوی حجازید
گوشی کر و کورست نگاه و نگرانید
ای قوم چرا سوی جهالت به نمازید
نان، برکت ِ این سفره خالی ست؟! نه هرگز
خونست که مبادا به قلم، رنگ ببازید
هر نکته مکان دارد و هر جای، سخن راست
گاهی چه سخیف است که به پندار فرازید
پ.ن:
درود بیکران
بداهه فوق، مدتی پیش در جواب کامنتی از دل تراوید
(صرفاً ماهوی مدنظر است)
باری
۱۴تیرماه، روز قلم، خجسته باد.
⚘🕊⚘🕊⚘🕊⚘🕊⚘
📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊
برای تمامی ِ ارجمندان ِ اهل قلم، نیکفامی، کامیابی، سعادت و موفقیت روزافزون آرزومندم.
کولهبارِ اندیشهتان، سبز
زندگیتان، طره طره طراوت و ترنم
جام دلتان پر اُمید و لباب از بادهی شادمانی و عشق
قلمتان، نگارا و متعهد
آنچنانکه
بسرایید و
بِنِگارید و
شاد کنید؛
نگارستان هستی را با اشعار و متون پارسی اصیل
⚘🕊⚘🕊⚘🕊⚘🕊⚘
📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊📚🖊
بسیار زیبا و مبین مشکلات جامعه بود