سجاده ی سجاد
چه بوی خوشی دارد ، ثنا و حمدِ محمد
چه بوی خوشی دارد ، سجاده ی سجاد
چه بوی خوشی دارد ، هدایتِ مَهدی
منِ انسان ، با خدای خود دارم عهدی
که کامل میکند آنرا ، مَهدی
بعضیا برسرِ این عهد ،
تا آخر مانده اند ، همچون بَزَنطی*
خیلی ها ، برسرِ عهدشان نماندند
همچون هر، تیره بختی
آنچه میسازد ما را ،
بی شک هست ،
سختی و سختی
درد و سختی ،
خمیره و، بنیانِ این دنیاست
چگونه دست و پا میزند تا دُورش زند آنرا ،
آدمِ بدبخت ، آنهم با کلی ، بدبختی ؟
ساده انگاری ست اگر فکرکنی ،
سختی از وجودِ تو میگریزد ،
با تعویضِ مُد و، تعویضِ رَختی
تو همچون یک درختی !
ریشه دارتر ، استوارتر
پُرصلابت تر شوی روزبه روز،
درکشاکش با همه ، دریای سختی
چقدر غبطه میخورَد آدم ، به آدمی که ،
دارد او همیشه از فرطِ ایمان ، خیالِ تختی
بُرنایی و، قدرت و جوانمردی چه خوبست
آدم آرام گیرد ،
حتی با دیدنِ عکسِ جهان پهلوان ، تختی
پُر از صلابت میشود آدم حتی ، درحینِ قحطی
*بَزَنطی = عالم شیعه ، از اصحاب امام موسی کاظم (ع) که درخدمت امام رضا(ع) و امام جواد ( ع ) مرتبتی بلند داشت .
بهمن بیدقی 1400/12/14
اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت امام سجاد مبارک باد