سایت شعرناب محیطی صمیمی و ادبی برای شاعران جوان و معاصر - نقد شعر- ویراستاری شعر - فروش شعر و ترانه اشعار خود را با هزاران شاعر به اشتراک بگذارید

منو کاربری



عضویت در شعرناب
درخواست رمز جدید

اعضای آنلاین

معرفی شاعران معاصر

انتشار ویژه ناب

♪♫ صدای شاعران ♪♫

پر نشاط ترین اشعار

حمایت از شعرناب

شعرناب

با قرار دادن کد زير در سايت و يا وبلاگ خود از شعر ناب حمايت نمایید.

کانال تلگرام شعرناب

تقویم روز

جمعه 7 ارديبهشت 1403
    18 شوال 1445
      Friday 26 Apr 2024
        به سکوی پرتاب شهرت و افتخار ،نجابت و اقتدار ... سایت ادبی شعرناب خوش آمدید مقدمتان گلباران🌹🌹

        جمعه ۷ ارديبهشت

        جنگ مردود است

        شعری از

        خداداد آدينه (آدينه)

        از دفتر آدینه نوع شعر غزل

        ارسال شده در تاریخ پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ ۲۲:۲۹ شماره ثبت ۱۰۸۰۷۵
          بازدید : ۱۷۲   |    نظرات : ۱

        رنگ شــعــر
        رنگ زمینه
        دفاتر شعر خداداد آدينه (آدينه)
        آخرین اشعار ناب خداداد آدينه (آدينه)

        مکن جنگ وستیر چند روز دنیا
        تو می گویی که انسانی و والا
        هر آنکس می کند آغاز هر جنگ
        نصیبش می شود یک نام با ننگ
        بنی آدم زیک نسل و نژاد اند
        که در درگاه خالق بی مثال اند
        مگر خوی ددان داری به قدرت
        جنایت پیشه کردی گشته عادت
        بدان جنگ و ستیز مرود گشته
        بشر از این پدیده دور گشته
        بدان هرکس نماید جنگ هر جا
        به جنگ خویش رفت وگشت رسوا
        بشر درفکر صلح و رفع مشکل
        نمایید رحم وسازد حلِ مشکل
        کنم من انتقاد از سازمان ها
        همانهایی که می گویند به دنیا
        مدافع بر حقوق مردم هستیم
        تمام قفل و بندها را شکستیم
        کجایند تا ببیند لحظه لحظه
        حقوق مردم دنیا شکسته
        کجایند تا ببیند دیکتاتورها
        اسیر کردند تمام خلق دنیا
        یکی از روی نادانی کند جنگ
        یکی چرخ جهان را می کند لنگ
        مگر این اشرف مخلوق تنهاست؟
        ویا چون توپ فوتبالی بدنیاست
        که هر دم گشته بازیچه بدنیا
        گهی دراوج فقر و گه ته چا
        اگر انسانیت پول است و ثروت
        پس از امروز جهان ناپاک شهوت
        بشر چند روزبیشتر نیست بدنیا
        ندارد ارزشی این جنگ و دعوا
        بیایید پاسدار صلح باشیم
        بشر را دوست و همسایه باشیم
        زهردیکتارتوری دوری گزینیم
        غم واندوه دنیا را نبینیم
        زیاده خواه مباش آدینه هرجا
        که تا آباد سازی کل دنیا
        ۰
        اشتراک گذاری این شعر

        نقدها و نظرات
        مرضیه  رضایی (رها)
        شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ ۱۸:۵۱
        سلام و درود بر شما جناب ادینه ارجمند عالی سرودید مانا باشید🌹🌹🌹
        تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.


        ارسال پیام خصوصی

        نقد و آموزش

        نظرات

        مشاعره

        کاربران اشتراک دار

        محل انتشار اشعار شاعران دارای اشتراک
        کلیه ی مطالب این سایت توسط کاربران ارسال می شود و انتشار در شعرناب مبنی بر تایید و یا رد مطالب از جانب مدیریت نیست .
        استفاده از مطالب به هر نحو با رضایت صاحب اثر و ذکر منبع بلامانع می باشد . تمام حقوق مادی و معنوی برای شعرناب محفوظ است.
        0