رسان پستـچی برای دهخـدا این پُست و پیغام :
بگو معنی کند ، زین پس ( عشـق یعنی دلارام )
نـگاهـش بـازتـابِ نـورِ خـورشـیـدسـت ، انـگار !!
نه انـگار از فـروغ چشم او مـهتـاب ، گرفت وام
لُـپـی انـجـیـری و سـیـمـای گـردو گـونـه دارد ..!
جـبـیـنـی شـهـرفـروز و پـوستـی زرّیـن و زرفـام
لـبانـش بـوسـتان تـاک شـاهـانـه است و خـونـی
نخورده میکنـد مست چون شـراب و بادهٔ جـام
دو اَبـروی تـاتـو انداخـته بر پیـشانیـَش ، چون :
هـلال و قـوسِ ماه نـوْ سحـرگاهـست ؛ لـبِ بـام
فـرود آبــشــارِ گـنــجنـامـسـت ؛؛ گـیـسـوانـش !!
بــرقـصـد بـا نـمـاهـنـگِ نـسیـمِ نـا بـه هـنـگـام ..
کـمـر از هـر دو پـهلـو تـا شـکـم درهـم کـشیـده !
نـمای سینـه نارگـیلی ، نـوکَـش چون مـغز بادام
نِمـود هـیکلـش ؛ استیـل و فـرم هفت نشانسـت
بــریـزد انـعـطاف از قــدّ و بـالای گـل انــدام ..!
اگر خوشرویی سـیمیـن تـنم را بـود و میدیـد :
دگـر بـیمـحتـوا مـیشـد ( ربـاعـیّـات خــیّـام )
دلارام۲
یزدانماماهانی
سـرایـش۲۰_۱۱_۱۴۰۰
_🎹♥️ اُرگـ ســـــرخ ♥️🎹_
بسیار زیبا و جالب بود