جمعه ۲ آذر
مسافر كوچك من ( نگاهي ديگر به آفرينش آدمي ) شعری از محمد علي واشقاني ( باران )
از دفتر زندگي نوع شعر آزاد
ارسال شده در تاریخ شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۰ ۱۶:۱۶ شماره ثبت ۱۰۶۵۸۹
بازدید : ۱۱۴۸ | نظرات : ۱۳
|
دفاتر شعر محمد علي واشقاني ( باران )
آخرین اشعار ناب محمد علي واشقاني ( باران )
|
"مسافر کوچک من"
با الهام از: مسافر کوچولو با نام اصلی پرنس ستارهها:
پرنس کوچولو ( شازده کوچولو اثر آنتوان دو سنتاگزوپری نویسندهٔ فرانسوی )
.......
سری بزن به كوچه ها
به شهرهاي دوردست
به خستگان در سفر
به ماندگان توي راه
بگو ز راه بي خطر
بگو ز شادي و صفا
زقاصدان خوش خبر
ز جاده ها و كوهها
بما بگو که در جهان
کسی نمانده بي نصيب
ز رحمت و لطف خدا
كسي نمانده در حذر
كسي نمانده در سفر
بگو زكودكان و درد
بگو ز رويهاي زرد
بگو ز غصه ها و غم
ز مادران بي پسر
ز كودكان بي پدر
بگو كه اينها دروغه
كسي نگشته گشنه تر
كسي نمانده در خطر
كسي شكنجه نشده
به جرمهاي بي اساس
كسي فراري نشده
ز شهر و خانه و كلاس
به ما بگو عزيز دل
مسافر كوچك تو
خيلي زياد حرفا داره
اما نمي تونه بگه
حرفاي اون يه قصه نيست
حرف دله
حرف خداي مهربون
كه حل هرچي مشكله
......
محمد علي واشقاني فراهاني " ع. باران "
|
نقدها و نظرات
تنها کابران عضو میتوانند نظر دهند.