به نام یگانهسرایندهی دیوانِ آفرینش!
هفتهی کتاب و کتابخوانی گرامی باد!
یک کتابِ خوب، استادِ گُلِ دانایی است
چشمهای، از جوششِ آگاهی و، بینایی است
بهترین، سرگرمی فکر است، در قلبِ سکوت
سرترین، یارِ صفا، در لحظهی تنهایی است
خوبتر، از آن، نباشد ریزشِ مال و، منال
بهترین، سرمایه است و، مهترین، دارایی است
پیر میگردد کمالِ عقلِ ما، با خوانشش
پرورش مییابد این ذهنی که در، برنایی است
قصّه میخوانَد مدام احساسِ جانم، از کتاب
قصّهای که: قهرمانش، پویش و، پویایی است
هدیهای، گر میدهی، تنها کتابی ده مرا
خاطراتش ماندگار و، حسّ آن، گیرایی است
برگ، برگِ آن، پُر از، گلبرگهای خوبی و
لابلایش، جوششِ عطرِ گُلِ شیدایی است
بهرِ من، عنوان ندارد فرق هرگز؛ هر تِمی
سوژهای، از موجهای خیزشِ دریایی است
از حکایتهای دارا و، تبِ مِهر و، وفا،*
تا دلِ مجنون که هر دم، در غمی، لیلایی است
از تپشهای گُلِ دل، در دلِ دیوانِ شعر
تا شکفتنهای گُل که: سمبلِ زیبایی است
زهرا حکیمی بافقی، کتاب نوای احساس، (۳۴۰ غزل، همراه با معرفی اشعار تصدیری) اصفهان: نشر کاشف.
*پ.ن:
مهر و وفا: نام یک جفت عاشق و معشوق.
***
خط به خط، خوانده، دلم، صد داستانِ عاشقی،
از خط و، خالِ رُخت که: همچو دانه، گشتهاَست!
زهراحکیمیبافقی
کتاب دلگویههای بانوی احساس
سپاس از خوانش پرمهرتان!
مثل همیشه بسیارزیبابود
درموردکتاب وکتابخوانی بحث زیاداست وشماهم به نکات ارزشمندی درشعرتون اشاره کردید
البته جهت آگاهی دوستان کم سن وسال ونوآموز ی که علاقمندبه مطالعه اند بدندیدم زیراین شعرنکته ای را یادآوری کنم:
باید بدانیم که هرکتابی هم ارزش خواندن ندارد وفقط وقت وهزینه ی ما هدرمی رود
کتابها
منبع خوبی برای مطالعه اند
امااموختن بدون معرفت ناقص است!
هرکتابی نه تنها ارزش خواندن ندارند
بلکه می توانندتوراازمسیردرست خودت هم منحرف کنند!
کتاب بهترین دوست انسان است اما یادمان باشد
اگرمنابع مطالعه ی مان درست نباشد درست مثل یک دوست ناباب عمل می کند وتورامنحرف می کند به مسیری غلط ونه تنها مفیدنیست بلکه آسیب زاست!
جمیله عجم
🌹🌹🌹🌹